Imorgon ska jag till mag- och tarmmottagningen för min trötthet och höga ferritinvärde och jag är så nervös för jag har ingen aning om vilken buss jag ska ta när jag går av tåget, hur jag ska hitta rätt på sjukhuset och ännu mindre vad jag har att vänta mig av besöket. Jag hoppas såklart att de kommer försöka hjälpa mig men jag försöker verkligen att inte hoppas för jag vill inte behöva bryta ihop av besvikelse igen, men det kommer jag nog göra oavsett hur mycket jag än hoppas eller inte
 

Att det beror på mina mediciner och ålder är vad jag fick ut av det. Hon skulle skicka till vårdcentralen om prover om d-vitamin men det är taget innan utan att visa något

Alltså att tröttheten och magproblem(?) skulle vara biverknader av medicinen? Din ålder - vaddå, du är väl yngre än jag är, det borde inte alls vara en ursäkt för dålig hälsa tycker jag?!
 
Alltså att tröttheten och magproblem(?) skulle vara biverknader av medicinen? Din ålder - vaddå, du är väl yngre än jag är, det borde inte alls vara en ursäkt för dålig hälsa tycker jag?!

Såg nu att du svarat på det i andra tråden. :heart Men håller med dig att det känns osannolikt.
Det var för det höga järnvärdet jag var inne men det ligger under mag och tarm. Högt ferritin kan ge enorm trötthet men eftersom mina andra järnvärden ligger (säger de iallafall) normalt så gör de ingenting.
Medicinerna jag har kan ge trötthet men jag tycker att det borde ha märkts tidigare då jag har ätit flera av dem i över 10 år. Jag kan tänka mig att det dyker upp långtidsbiverkningar på vissa av dem men jag tror inte att det är trötthet i så fall utan snarare minskad ämnesomsättning och påverkan på olika organ men jag är ju ingen läkare så jag vet bara vad jag har googlat mig till
 
Det var för det höga järnvärdet jag var inne men det ligger under mag och tarm. Högt ferritin kan ge enorm trötthet men eftersom mina andra järnvärden ligger (säger de iallafall) normalt så gör de ingenting.
Medicinerna jag har kan ge trötthet men jag tycker att det borde ha märkts tidigare då jag har ätit flera av dem i över 10 år. Jag kan tänka mig att det dyker upp långtidsbiverkningar på vissa av dem men jag tror inte att det är trötthet i så fall utan snarare minskad ämnesomsättning och påverkan på olika organ men jag är ju ingen läkare så jag vet bara vad jag har googlat mig till

Okej då förstår jag. Minns jag rätt att det som skulle kunna hjälpa mot högt ferritin var att tappa blod? Har du kollat vad det skulle kosta att få det gjort på en privat mottagning, bara för att testa om det ger skilnad?
 
Okej då förstår jag. Minns jag rätt att det som skulle kunna hjälpa mot högt ferritin var att tappa blod? Har du kollat vad det skulle kosta att få det gjort på en privat mottagning, bara för att testa om det ger skilnad?
Ja precis. Närmsta privata jag har hittat är 50 mil från mig 😞 funderar på att ta kontakt med dem ändå men just nu är jag så nedslagen att jag inte klarar det 😞
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
535
Senast: Cosinus
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 324
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 393
Senast: Eurydome
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp