nervös =(

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

H0N3Y

Känner mej lite små nervös.. har varit o skrivit in mej på arbetsförmedlingen. . jaha tänker ni då ? =p

Är iaf jätte nervös.. gått hemma jätte länge.
(innan graviditeten) pga en depresion som jag haft länge.
Skolkat från skolan, sen tillslut blev jag sjukskriven =/
Sjukskrivningen tog väl slut i mars. Jag har varit typ "hemma"
sen slutet på förra året. Jag mår bra nu, inte alls lika deppig längre.
Graviditeten har fått mej att bli en avslappnad & lugn, harmonisk tjej. Helt underbart. .

Det jag är nervös för är att jag ska få typ ett jobb som jag "måste" tacka ja till, som jag inte kommer trivas med . . och typ att man kanske måste bli sjukskriven pga nått som har med graviditeten att göra. . kanske låter negativ men jag är nervös för att det ska bli krångel. Att dom på arbetsförmedlingen tänker, jaha, vilken krånglig typ. .

Fattar ni ? lite svårt att förklara. . :/

Hoppas iaf att jag ska få nån "ungdoms praktik" lr vad det heter.
Vill jätte gärna hamna på Datorteket, väldans intresserad av datorer :)

Har ni nå tips..?? har aldrig varit i kontakt med arbetsförmedlingen förut. . vet inte hur de funkar riktigt. Har iaf sagt att jag är gravid så det finns antecknat. . .

Min fråga... *sorry skriver lite luddigt*. .

Hur funkar det på arbetsförmedligen om man är med barn, är det nån skillnad ?

Har man nån möjlighet att välja vad man vill göra i den mån om platser för ev. praktik ?

*hjälp*
 
Sv: nervös =(

Datateket och andra arbetsmarknadspolitiska program som det så fint heter, säjer du till din handläggare att du vill gå.
Praktiker och lärlingsplatser är en annan sak, då är det upptill dej att hitta en praktikplats att vara på -och är det väldigt tungt så kan det ju vara svårt i vissa lägen att vara högravid... men att typ vara på en bibliotek är ju inte så fysiskt anstängande.
Lärlingsplatser är i sin tur en annan sak, det är i princip ett upplärningsprogram inför anställning. Och jag tror faktiskt inte att alla arbetsgivare vill anställa någon som går direkt på mammaledighet :o

Datateket har jag gått en gång, när jag jobbade lite och ville hitta på något kul.. här går man 8 v och jag gick igenom hårdvara (bygg ihop en dator från scratch) photoshop och sådär...
Tänkte faktiskt försöka gå igen efter sommaren, för att fortsätta med Dreamweaver (jag är inte anställd i egentlig mening utan har en tjänst som inte finns :smirk: ) Därför också inskrivet arbetslös fasten jag jobbar 50% ... men det kan ju försvinna imorgon.
 
Sv: nervös =(

säg ifrån till amv om dom pressar dig för mkt, inte bra för barnet om du blir tvingad till något du inte orkar/klarar av. Du verkar inte känna press att fixa så du får ihop föräldrapenning... har du någon inkomst alls nu? tänkte pengar kan ju ge skuldkänslor men även vara drivkraft....
 
Sv: nervös =(

Jag har ingen inkomst alls för tillfället =/ Visst vill jag göra nått som driver in pengar . . det är klart !
 
Sv: nervös =(

Om du får praktisera eller gå datortek eller plugga upp betyg etc via dom får du ju lite pengar, inte många ören men någon tusenlapp blir det väll... kan ju vara svårt att hitta jobb med magen i vädret *fniss* Är du helt frisk nu då, med tanke på att du varit sjukskriven nyligen? Kan ju bli jättestressigt för dig om du inte är frisk och arbetsförmedlingen börjar stressa och pressa dig tänkte jag....
 
Sv: nervös =(

Hm.. vet inte om ngn vill anställa ngn som är gravid ? Har ingen erfarenhet av sådant ! Jag känner mej frisk iaf, dock lite nervös.
Men vem är inte det inför nya saker ?
 
Sv: nervös =(

Nu har jag ingen koll på vad man kan och inte kan göra när man är gravid, men om du vill tjäna lite pengar innan förlossningen borde du kanske kunna gå runt och fråga på lite olika ställen om de behöver vikarier. Det brukar ju behövas mkt inom vården och inom städning. En liten idé bara. Nu vet jag ju inte hur mkt man klarar av, men samtidigt är det inte helt fel med pengar ju...


Hoppas det ordnar sig för dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 692
Senast: vtok
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 557
Senast: Tofs
·
Skola & Jobb Obs, rent hypotetiskt scenario, jag är inte sjukskriven eller planerar att bli det. Hur funkar det om man är sjukskriven 50 % och rent...
2
Svar
28
· Visningar
3 827
Senast: Amha
·
Relationer Varning för långt och vimsigt inlägg, måste bara få skriva av mig, kände jag. Jag lever i en relation sedan två och ett halvt år...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 649
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp