peter_lundin
Trådstartare
Någon som har någon uppfattning om vad som är bra.
Har funderingar på en Asus 1000H.
PL
Har funderingar på en Asus 1000H.
PL
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast både Acern och Asusen i de prisklasserna är LINUX-burkar. För att få Windows får man betala ca 4000:- (Acer Aspire One 150, just en sådan jag sitter och skriver detta på).
Dessutom är de små, skärmen är mindre än ett A5, vilket de flesta i medelålder eller äldre upplever som väldigt litet och det finns ingen CD/DVD-spelare utan det måste köpas till separat.
Det är förmodligen bättre att satsa pengarna på en 15,4 eller 17" bärbar för honom.
Billigaste mobila bredbandet är väl 3:s för 99:- per månad och obegränsad trafik. Men det är ju inte säkert att det funkar där han bor.
Jag sitter just nu i lastbilen på ett industriområde i Borås och har 1,6/0,2 Mb på mitt 3-modem. Jag tycker ju att det är helt över förväntan och jag som har med mig datorn i jobbet är nöjd med att den bara väger dryga kilot.
Men ska man inte ha med den så som jag räcker det med en vanlig bärbar.
Jagden.
Men jag använder inte pekplattan speciellt mycket, har en liten "travelmouse" som funkar bra.
Jag tyckte det var större tangenter på Acern så det passar mig som har knubbiga fingrar. Sen slipper jag lära mig ett nytt OS. Men visst är XP segt i både start och stopp.
Har haft med mig den i lastbilen de 3 sista dagarna och den är verkligen bärbar (inte släpbar som min gamla). Den går att ställa i övre delen av ratten så jag slipper t.o.m. att ha den i knäet.
Har mobilmodem via 3 och det har funkat på diverse platser i Västsverige. Bara på ett ställe har jag haft under 1Mb mottagning och där hade jag knappt mottagning på min tel heller.
Jag köpte en lenovo, den är helt fantastisk
10 tumsskärm is the grej![]()