Bukefalos 28 år!

Har Netflix och tycker den är suverän! Jobbar en hel del nätter så kan lätt se 7-8 avsnitt av en serie på en natt!
Började se Sons of Anarchy strax före jul och blev fullständigt betagen! Har nog sett om de flesta avsnitten tre gånger. Gillade även White Collar och just nu ser jag Suits som är helt ok. Bones ,Bron och Orange is the new black är också jättebra
Gillar när det är starka relationer och det får gärna vara mycket humor!
 
Narcos tyckte jag var skittrist, somnade ifrån flera gånger :laugh:
Men du är gaaaaalen! :D Hur kan man somna till Narcos? Jag tyckte att det var spännande och engagerande från första stund och så älskar jag att det utspelas i Colombia istället för i USA. Och så är spanskan så rolig!

KL

Nu kollar jag på Broadchurch! Eller ja, gjorde tills jag blev tvungen att bo hos mapa ett tag och dom har inte internet här :( :(. MISÄREN.
 
Men du är gaaaaalen! :D Hur kan man somna till Narcos? Jag tyckte att det var spännande och engagerande från första stund och så älskar jag att det utspelas i Colombia istället för i USA. Och så är spanskan så rolig!

KL

Nu kollar jag på Broadchurch! Eller ja, gjorde tills jag blev tvungen att bo hos mapa ett tag och dom har inte internet här :( :(. MISÄREN.
Bara ATT de pratar spanska liksom, och inte amerikansk engelska med spansk brytning :bow:
 
Bara ATT de pratar spanska liksom, och inte amerikansk engelska med spansk brytning :bow:
Jamen verkligen! Har sett att de fått skit för att spanskan är off, inte typisk colombiansk accent, men jag tycker att det är tramsigt att hacka på. Spela roll liksom.
 
Jag förstår mig verkligen inte på Reign, eller snarare, jag förstår mig inte på musiken i Reign :wtf:

Det är det som är grejen med Reign. Dom ville locka en yngre publik så de har annan musik än man "brukar", kläder som inte är tidstypiska liksom frisyrer. Tänker bland annat på Francis pappa, kungen, med sitt rakade hår. :D
 
Har kollat klart på Broadchurch och shit vad bra den var!! Riktigt beroendeframkallande. Nu tittar jag återigen på Narcos, eftersom min kille också ville se den.
 
Det är det som är grejen med Reign. Dom ville locka en yngre publik så de har annan musik än man "brukar", kläder som inte är tidstypiska liksom frisyrer. Tänker bland annat på Francis pappa, kungen, med sitt rakade hår. :D

Jag stör mig så oerhört mycket på Francis hår, haha. Så fruktansvärt!
 
Jag såg Scream (alltså serien som baseras på filmerna) i höstas. Mycket underhållande och lite meta ;)
Självklart kan man inte förvänta sig högtravande dialoger eller oscarsvinnande skådespeleri, men det är ju lite det som är grejen.
Den slasher-tokige kommer definitivt få sin hunger stillad! :D

Den senaste serien jag såg var Love! Gillade den himla mycket, töntigt namn men serien är definitivt bättre än så. Endast kommit säsong 1 som är i 10 lagom långa avsnitt och hela släpptes samtidigt (älskar när netflix gör så :love:)
Tillägger att det känns himla rätt i tiden, feministisk och spelar med de klassiska könsstereotyperna (hade det varit en storproduktion av något TV-bolag hade tjejens roll spelats av en man och tvärt om...:down:)
 
Call the Midwife har väl några säsonger på Netflix:heart Gillade The Returned men den la ner... dock verkar den franska versionen vara en säsong längre så måste hitta den nånstans. Jag ser mest på typ astöntiga Disneychannel-filmer nu då jag inte hittar något som jag vill se. Antar att det blir en omtitt på PLL då jag inte minns något från de första säsongerna. OpenHeart är någon ny med korta avsnitt som var lite söt sådär.

Låter också intressant med Love! Ja, jag dissade den pga namnet och antagligen bilden.
 
Mina seriefavvisar på Netflix är The fall (:love::love::love:), the 4400, Under the dome, Dag och Lillyhammer. Fast det finns hur mga bra serier som helst. Har även Viaplay och tycker de kompletterar varandra bra.
 
Call the Midwife har väl några säsonger på Netflix:heart Gillade The Returned men den la ner... dock verkar den franska versionen vara en säsong längre så måste hitta den nånstans. Jag ser mest på typ astöntiga Disneychannel-filmer nu då jag inte hittar något som jag vill se. Antar att det blir en omtitt på PLL då jag inte minns något från de första säsongerna. OpenHeart är någon ny med korta avsnitt som var lite söt sådär.

Låter också intressant med Love! Ja, jag dissade den pga namnet och antagligen bilden.

Tycker definitivt att du bör kika in Love :)
 
Folk, ni MASTE se "The Night Manager" som gar pa BBC just nu. En av BBC's miniserier, sa sasong 1 (snack om andra sasong redan nu) bestar av 6 entimmesavsnitt. Alla avsnitt finns pa BBC iplayer som ni kan see med en VPN som typ Google Hola installerad.
Det ar val typ ett spiondrama i hogt politiskt spel, men en fantastisk casting - Hugh Laurie (House), Olivia Coleman (Broadchurch) och Tom Hiddleston (Loki i Avengers), otroligt snygga locations och bara en valdigt spannande intrig. Har suttit bankad varje sondagskvall de senaste 5 veckorna!
 
Precis sett klart på Flaked, en netflix-serie som släpptes i mars.
Huvudrollen spelas av Will Arnett som är med i Arrested Development och serien är även skriven/skapad av skaparen till just Arrested Development.
Förvänta dig dock inte att detta ska vara något så när likt...jag kan inte säga att jag ogillar Flaked, men jag gillar den inte heller och är definitivt negativ till slutet. Det är mer drama än komedi, dock rätt intetsägande dialog. Ändå så har jag sett hela serien, så något har fått mig intresserad, annars brukar jag knappt se klart första avsnittet om det är en serie jag tycker verkar dålig. Kanske var det stämningen i serien som jag gillade.
 

Liknande trådar

Fritid Jag är väl knappast den enda som tittar på True Crime här? Jag har förstås Discovery+(ID), tittar även på TV4, Netflix och Viaplay...
Svar
4
· Visningar
294
Senast: snorp
·
Kultur Jag ser på denna serie och det finns fem säsonger på Netflix. I USA finns det 7 säsonger men jag kan inte någonstans hitta var jag kan...
Svar
0
· Visningar
515
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 494
Senast: Fiorano
·
Tjatter Automatiskt genererade översättningar blir lite lustiga ibland. En person har på engelska rekommenderat min honung och översättningen sa...
Svar
1
· Visningar
383
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp