Bukefalos 28 år!

Det är det som är grejen med Reign. Dom ville locka en yngre publik så de har annan musik än man "brukar", kläder som inte är tidstypiska liksom frisyrer. Tänker bland annat på Francis pappa, kungen, med sitt rakade hår. :D
Den har ju inget med historia att göra alls, för mig som historienörd blir det otroligt frustrerande att de ens använder historiska personligheter som förebilder till karaktärerna.

Jag kan faktiskt inte komma på en enda sak med serien som jag tycker är positiv. Gav upp rätt snabbt.
 
Den har ju inget med historia att göra alls, för mig som historienörd blir det otroligt frustrerande att de ens använder historiska personligheter som förebilder till karaktärerna.

Jag kan faktiskt inte komma på en enda sak med serien som jag tycker är positiv. Gav upp rätt snabbt.

Tur att man är olika. :) Jag tycker väldigt mycket om den trots att även jag är historienörd.
 
Finns mycket bra att se på Netflix, men en hel del skräp också haha. Har haft Netflix länge nu och kommer inte ihåg allt jag tyckt vart bra, och en del jag sett där verkar ha försvunnit med tiden. Men här är några seriefavoriter iaf!

Narcos
Peaky Blinders
Lie to Me
Marco Polo
Orange is the new Black
The white Queen
Miss Fisher's murder mysteries
Mr Selfridge
 
Bara GÖR det! Säsong 1 är bra, i 2 är Saga alldeles för skruvad, 3 är den bästa av allihop.

Intrigerna är lite väl konstruerade men spännande att följa, bra skådespeleri överlag och Saga Norén är underbart avig.

Nu har jag och sambon sett 8/10 avsnitt av säsong 1 och visst är det bra :). Gillar fler av Hans Rosenfeldts kreationer; han har även skrivit manus till "De Drabbade" (finns på SVT Öppet Arkiv) som är en av mina absoluta favvoserier. Några av de dramaturgiska greppen är lika i båda dessa serier, t.ex. att personer presenteras lite "random" för att sedan efter något/några avsnitt inkorporeras i huvudhandlingen. Man få liksom klura på vilken funktion olika karaktärer kommer att ha, det gillar jag.

Saga Norén är en underbar karaktär verkligen!
 
Ingen som sett Make it or brake it? Sjukt bra serie som skulle varat en säsong till men kunde inte finansiera det, tyvärr.
 
Jag har just plöjt Love - alla avsnitt utom sista. Blev skeptisk när jag fick den som rekommendation - vadååå romantisk komedi liksom - men så såg jag att det var Judd Apatow (Girls, bland annat) som är producent och medskapare, och var ju tvungen att ge den en chans. Och jag älskar den! Finns på Netflix.

Jag har just nu HBO och Netflix parallellt, för tidigare var jag helt fast i The Affair (HBO) och Girls såklart, men HBO funkar inte utomlands (eller det kanske det gör om man använder VPN, men ja) och när jag skulle åka till Berlin i vintras ville jag ha något streamigt att titta på på kvällarna eftersom jag reste ensam. Så då blev det Netflix och nu kan jag inte bestämma mig för vad jag ska behålla! Hade Viaplay en provperiod också men där fanns det inte tillräckligt för att det skulle kännas okej att ha ännu ett abonnemang.
 
Gossip girl (och fick en chock när jag googlade och upptäckte att "chuck bass" inte pratar sådär på riktigt)

Det hade inte jag heller fattat förrän jag hade sett flera säsonger av Gossip Girl! Han är för övrigt väldigt lik en gammal huskamrat och flirt till mig som pratar precis som Chuck gör på riktigt, så det blev jättekonstigt när jag såg en intervju med skådisen, vad är det han heter? Ed Westwick var det ja!
 
Börjat kolla på The Carrie Diaries. Verkligen inget speciellt, men bra tidsfördriv.
Handlar om Carrie (i Sex and the City) och hennes tonårstid på 80-talet.
Den har fått bra betyg på Netflix.
 
Några av de serier jag sett:
Wampire diaries :love:
The originals
Arrow
Sleepy hollow :love:
Homelock grove
Merlin :D
Teen wolf
True blood ( skum men rätt bra ändå:p osäker om den finns på Metflix dock)
Under the dome

Finns en till serie som är kanonbra, minns inte vad den heter nu :/

Passar på att fråga när jag ända skriver.
Tips på fler serier? Är mkt för vampyrer, varulvar och sånt:o:D
 
Senast ändrad:
Alltså Narcos säsong två är ju ute nu och jag trodde att de bara släppt nåt avsnitt men det verkar ju som att hela säsongen är ute? Kan det stämma? Blir så jävävävävävla lycklig om det är så!

@Wysiwyg du gillade väl också narcos va? har du koll?

Ps. Hur kunde du gilla How to get away with murder? Jag tyckte det var sånt skräp!
 

Liknande trådar

Fritid Jag är väl knappast den enda som tittar på True Crime här? Jag har förstås Discovery+(ID), tittar även på TV4, Netflix och Viaplay...
Svar
4
· Visningar
274
Senast: snorp
·
Kultur Jag ser på denna serie och det finns fem säsonger på Netflix. I USA finns det 7 säsonger men jag kan inte någonstans hitta var jag kan...
Svar
0
· Visningar
510
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 275
Senast: Fiorano
·
Tjatter Automatiskt genererade översättningar blir lite lustiga ibland. En person har på engelska rekommenderat min honung och översättningen sa...
Svar
1
· Visningar
371
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp