Netty skyddsnät

T

Totally

Hej!
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av Netty Kattnät. Bra eller dåligt, vill veta allt.
Det ser ju inte så hållbart ut, men hemsidan går ju ut med att det är säkert. Det är ju även betydligt mer diskret och snyggare än hönsnät och sånt där annat kattnät som ser ut som "basketkorgnät".
Priset är ju kanon om man jämför med "basketkorgnät" som vad jag fattat det för kostar väldigt mycket mer.

Har ni andra tips på nät till balkong?
Vi har nämligen krav från bostadsföretaget. Eftersom vi bor högst upp med endast ett litet litet tak så får vi inte;
* ha en ram så att balkongen ser ut som att den har fyra väggar (tydligen så räknas det som en inbyggd balkong då)
* ha ett nät som syns för mycket, och vara så snyggt det bara går (av ganska uppenbara skäl)
 
Sv: Netty skyddsnät

Jag skulle aldrig använda det själv. Set ser inte tillräckligt säkert ut. Har dessutom läst om ett par som haft problem med hållbarheten i fästanordningarna.

Vi har en halvt inbyggd balkong så vi satte upp träpelare som håller upp ett svetsnät över den öppna delen. Sedan lade v trälister ovanpå för att det ska se snyggare ut. Det kanske räknas som en "ramkonstruktion" så det kanske inte funkar hos er, men vi har inte haft några problem med hyresvärden iaf.

Jag tycker att svetsnät är de mest säkra, snygga och diskreta.
 
Sv: Netty skyddsnät

Precis, det är ju det med hållbarheten jag vill veta mest om, för fästanordningen kommer vi inte använda som de har visat på bilderna, utan vi kommer att fästa det på ett annat sätt dels på grund av att vi inte vill spika i betongväggen och dels för att jag har svårt att tro att de där små spikarna kommer att sitta i vår tegel/betongvägg.

Det som du beskrivit att ni gjort med er balkong var det vi hade tänkt att göra först, men fick då inte göra det efter att ha pratat med bostadsbolaget. Det enda vi får göra är i princip att hänga ett nät från takfoten ner till balkongräcket.
 
Sv: Netty skyddsnät

Jag har inga egna erfarenheter av Netty, men vad jag har läst på andra forum verkar nätet inte vara UV-beständigt utan blir skört och går lätt sönder efter ett tag.

Själv har jag använt rådjursnät till min innätning, och kan verkligen rekommendera det. Det är ett mjukt plastnät som är väldigt dragstarkt. Det håller för sol och kyla, klarar av klättrande katter och är lättjobbat och diskret. Finns att köpa som metervara på nätet. Jag tror inte att jag får länka till inköpsställe men det hittas lätt med googling. :)
 
Sv: Netty skyddsnät

Okej! Tack för tipset!
Då kanske nettys nät inte är så bra för vår del då eftersom balkongen ligger i direkt solljus nästan hela dagen, undantag på morgonen.
 
Sv: Netty skyddsnät

Hållbart tycker jag att det är, har hållt i alla väder! Men helt värdelöst i övrigt.. Det kränger sig, "hänger" och sitter inte alls bra längre. Dessutom så var det för kort för vår normalhöga balkong, även fast vi hade räknat på att det skulle funka...

Vårens projekt är istället att sätta upp en ordentlig ram och bättre nät!
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett gammalt remontträns som jag använt väldigt mycket, och som väl inte var av högsta kvalité från början heller (milt uttryckt)...
Svar
15
· Visningar
1 315
Senast: Buck
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 430
Senast: Tjôta
·
Hemmet I gamla hallen (numera i en korridor mitt i huset) sitter hatthylla och stänger att hänga jackor på fortfarande kvar i ett litet utrymme...
Svar
6
· Visningar
3 137
Senast: Bleuh
·
Hemmet Okej, vi har en väldigt nedgången lägenhet som behöver en uppfräschning till ett väldigt lågt pris. Kan man täcka kakel på ett bra...
Svar
15
· Visningar
4 200
Senast: Waern
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hönstråden II
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp