Neurologisk inkontinens!

MammaMio81

Trådstartare
Hej! Jag har en tik på 11 månader som droppat urin ända sedan vi hämtade hem henne. Vi har kopplat detta till att hon varit valp, icke rumsren osv. Hon har aldrig haft Uvi eller liknande utan har liksom bara skvätt. Nu på senare tid har det ökat kraftigt och det rinner överallt. Vi har varit hos veterinären som undersökt henne och sedan konstaterat att detta är neurologiskt. Han menar att det inte finns något man kan göra utan menar att det finns 2 alternativ, antingen att vi låter henne ha blöja på sig (detta för att vi ska kunna ha henne fritt hemma) eller att vi ska låta henne somna in. Hon har fått prova en antiinflammatorisk medicin men den gjorde ingen skillnad alls.
Vid ultraljuden som gjorts så finns ingen urin alls i blåsan och när han känt över blåsan så kommer det direkt en skvätt, hon kan alltså inte hålla emot urinen alls utan det rinner rakt igenom henne.
Är det någon här som varit med om något liknande och lyckats bota detta? Enligt veterinären så går det ej att operera och 99% av alla hundar som drabbas av detta blir aldrig bättre utan fortsätter bara bli sämre.
Jag tar tacksamt emot råd och tips om någon har detta då det känns otroligt jobbigt att behöva tänka på avlivning av en så ung hund.
Tack på förhand!
 
Finns det inte inkontinensmedicin heller som kan hjälpa? Har ni kollat om någon annan veterinär har något annat att säga?
Jag hade, om hunden varit helt(!) ok med att ha blöja på, kört på det ett tag men räknat med att hunden inte kommer leva lika länge som en frisk hund. Jag hade också noga pratat om det hela med uppfödaren, om inte annat för att informera om det hela så att hen kan ha det i åtanke vid avel på syskon.
 
Hej! Jag har en tik på 11 månader som droppat urin ända sedan vi hämtade hem henne. Vi har kopplat detta till att hon varit valp, icke rumsren osv. Hon har aldrig haft Uvi eller liknande utan har liksom bara skvätt. Nu på senare tid har det ökat kraftigt och det rinner överallt. Vi har varit hos veterinären som undersökt henne och sedan konstaterat att detta är neurologiskt. Han menar att det inte finns något man kan göra utan menar att det finns 2 alternativ, antingen att vi låter henne ha blöja på sig (detta för att vi ska kunna ha henne fritt hemma) eller att vi ska låta henne somna in. Hon har fått prova en antiinflammatorisk medicin men den gjorde ingen skillnad alls.
Vid ultraljuden som gjorts så finns ingen urin alls i blåsan och när han känt över blåsan så kommer det direkt en skvätt, hon kan alltså inte hålla emot urinen alls utan det rinner rakt igenom henne.
Är det någon här som varit med om något liknande och lyckats bota detta? Enligt veterinären så går det ej att operera och 99% av alla hundar som drabbas av detta blir aldrig bättre utan fortsätter bara bli sämre.
Jag tar tacksamt emot råd och tips om någon har detta då det känns otroligt jobbigt att behöva tänka på avlivning av en så ung hund.
Tack på förhand!
Har man uteslutit ektopisk uretär?
 

Liknande trådar

Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 461
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
6 947
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Ska försöka göra en lång historia kort. Från det att vi hämtade vår 8 veckors valp så har hon haft ständiga problem med kisseriet. Hon...
Svar
7
· Visningar
2 691
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 108
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp