Bukefalos 28 år!

Neverending näsblod

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gandalf

Trådstartare
Alltså, jag vet att man lättare blöder näsblod när man är gravid då alla slemhinnor tydligen är känsligare, men är det sunt att göra det mer eller mindre konstant? :confused:

Det är inte så att jag störtblöder, man varje gång jag snyter mig får jag blod i pappret. Om jag nyser eller snörvlar till kan jag "stänka" blod. Och varje morgon när jag går upp har jag en massa levrat blod i näsan så jag får göra storsanering (förlåt om det blev småäckligt nu). Ska det vara så här? Järnbrist har jag också för första gången i mitt liv, så man är ju rädd om sina bloddroppar ;)
 
Sv: Neverending näsblod

Konstigt nog blöder du näsblod lättare om du har järnbrist. Försök att komma tillrätta med järnbristen så brukar näsblödantet ge sig. Niferex är bra de blir man inte så hård imagen av som med dureferon enl. min erfarenhet.
Jag blödde själv näsblod två av mina tre graviditeter. Men det brukar avta längre fram i graviditeten. Hade det mest i början.
 
Sv: Neverending näsblod

Jag har ätit järntillskott i några veckor nu. Mår ganska dåligt av Niferex så dem tar jag bara ett par gånger i veckan, annars dricker jag Blutsaft (dyrt och inte så högt järninnehåll, men jag har ändå hört många som fått bra resultat av den) och äter så mycket broccoli jag kan :d Ska på MVC-besök i morgon så då får jag se om jag lyckats få upp hb-värdet sen sist.

Jag var också på apoteket nyss och köpte "Nozoil", en olja i nässpraysflaska som ska mjuka upp torra slemhinnor i näsan och förebygga sprickor, tänkte att det kanske kunde vara bra.
 
Sv: Neverending näsblod

Hej
jag hade inte järnbrist under min graviditet men jag blödde näsblod konstant ändå. Hade precis som du. Ibland kunde det bara börja forsa. :) Tyvärr hittade jag ingen lösning på problemet. På Mvc sa de att när du är gravid får du ökad blodmängd/genom försel eller ngt kommer inte riktigt ihåg men det gick inte över förrens efteråt.
Lycka till och ha alltid med dig papper.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 464
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Är du kräsmagad bör du sluta läsa nu! För jag vill prata om snor. Och blod. Låt oss prata om blodigt snor! Varje morgon när jag vaknar...
Svar
13
· Visningar
11 463
Senast: WBanna
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 608
Senast: Lisa2014
·
Övr. Barn Min son blöder ofta näsblod. Vi pratar flera gånger i veckan när det är som värst. Händer att han vaknar så på morgonen och har ju då...
Svar
8
· Visningar
7 227
Senast: _Viva_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp