Nezeril till hund????

movi

Trådstartare
Jag var idag kontakt med veterinär då jag tycker att det låter som hunden är täppt i näsan sen ett par dagar tillbaks, speciellt då hon ligger ner. För övrigt pigg, glad, äter, ingen feber, ingen hosta/nysningar/harklingar mm.

Får till svar att hundar kan bli förkylda, prova att ge 1/4 tablett Bisolvon 2 gånger om dagen i 3-4 dagar och Nezeril barnnässpray 2 gånger om dagen i lika många dagar.

Bisolvon till hund har jag hört om tidigare, men...Nezeril Nässpray (för barn) till hund? Har aldrig aldrig hört det förut.
Stämmer verkligen det eller var hon i telefonen helt ute och cyklade?
 
Jag har gett henme en dos nu i varje näsborre. Inga problem. Hon stog still.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
669
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 799
Senast: bollen__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 643
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 075
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp