Ngn som sett/provat dessa bett?

jo7

Trådstartare
Var inne i ridsportbutiken häromdagen och hittade några bett som var av ngn slags mjuk gummi (samma färg som ett gummiband ungefär) som man kunde böja väldigt mkt (alltså ingen metall inuti) och det var väldigt väldigt tunt. Ngn som sett/testat dessa bett och kan berätta lite? Tror det stod Nova-bett på dem och de fanns både som vanligt bett och i pessoavariant.

Sv: Ngn som sett/provat dessa bett?

Låter som ett silikonbett...

Har ej testat själv.

Jo, det stämmer nog bra det! :smirk:
Har sökt lite här i forumet och det var säkert sådana. Och jag som trodde det var ngt nytt! ;) Har faktiskt aldrig hört talas om dessa silikonbett men det verkar intressant. Ngn som rider med det och kan berätta lite mer? Och får man tävla på dem?

Materialet heter Polyuretan.

Min ponny har en mycket stark fobi mot bett, men ett sådant bett har jag lyckats att få honom att acceptera.

Så jag har bara gott att säja om dessa bett.

Men glöm inte att MÄTA bettet innan du köper det.
För hur dom mäter sina bett har varken jag eller min ridsportaffär lyckats fundera ut...
Jag köpte ett bett som skulle vara 11.5 cm enligt Novabett....det verkliga måttet i munnen var 10.75 cm....lite skillnad eller.....
Men som tur var så behöver min ponny 10.5 cm, så bettet passade som handen i handsken..

Men som sagt var..betten är supertoppenbra..men glöm inte att mäta bettet innan köp..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 581
Hoppning Nu när femårstävlingarna är över och man därmed inte måste rida på vanligt tränsbett längre, tänkte vi pröva lite alternativa bett till... 2
Svar
27
· Visningar
10 743
Senast: Vogue
·
Hästvård Först och främst; vi har kliniktid, inte förräns om 14 dagar tyvärr så jag ska ringa och höra om jag kan få en tidigare på annan klinik... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 301
Senast: Terja
·
T
Gravid - 1år Ja, som rubriken lyder, att skaffa barn och allt vad detta innebär. Jag sitter och har massa funderingar, och har haft en lång tid nu...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Tamzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition del 5
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur