nh träning?!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare farminetta_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 805
F

farminetta_

någon som har tips på lite lättare övningar som man kan börja med??

Sv: nh träning?!

Personligen tycker jag inte att man skall "testa på" NH själv utan att veta vad man gör.
Har du inte insikt i det är det allra bästa att ta hjälp av en tränare.

Att själv "börja med NH" utan att ha läst mycket litteratur, sett video, varit på kurser med eller utan häst, är som att rida in en häst utan att veta vad man gör.

Kan gå bra, men det kan gå åt h-vete med.
(ursäkta språket).

Jag vet att jag låter trisst och tråkig... men så är det i mina ögon.

Jag har sett för ofta hur det gått fel när folk försökt och det gått fel.

Sv: nh träning?!

Välj en bok om NH, läs den och börja sedan med tex det som står som första övning i boken. Det finns såklart många olika NH-böcker men prova en, läs den och se om den passar er. Läs järna flera olika för att få en vidare uppfattning. Du kan komma långt med bara hjälp av böcker men självklart är det enklare med en instruktör. Det viktigaste med NH är en stor dos känsla och tajming..

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 603
Senast: Edla
·
Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: Blyger
·
Ridning Jag är ridlärare på en verksamhet och vill ha tips på olika övningar som är bra att göra i grupp. Både dressyr, bommar och hoppning...
Svar
10
· Visningar
1 393
Träning Fått tips om att fästa gummimatta på frambommen i transporten för att få min häst som skrapar när han blir frustrerad att sluta skrapa...
Svar
12
· Visningar
748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet

Hästrelaterat

Tillbaka