• Hästhantering
  • Trådstartare Trådstartare myhorseandme
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 821
M

myhorseandme

Har en 8 årig newforest , sto , c-ponny hemma.
Har länge haft funderingar på att testa NH på henne , då hon är läraktig och posetiv i allting.
Vet inte mycket om NH , eller rättare sagt ingeting nästan.

Någon som har tips om hur jag ska börja ? + vad jag ska börja med , och hur man gör :)

Sv: Nh

Mitt hetaste tips är att gå någon liten helgkurs eller så till att börja med, läs och titta på videofilmer. Se till att lära dig MASSOR innan du börjar "göra" saker med/mot din häst. Det är så mycket som kan kränka och göra din häst osäker om man gör på fel sätt. Så snälla, börja inte experimentera på egen hand.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
461
Senast: animalasia
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 104
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 204
Senast: Piaff
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
497

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka