Ni foderkunniga..

simba_112

Trådstartare
.. Är det någon som vet något om fodret Lone Star lamm & ris? Fick rådet att testa det på min hund av den som jobbade i djuraffären. Har aldrig hört talas i'm fodret tidigare och är lite skeptisk.. Små små kulor, eller ja, trianglar, set nästan ut som kattmaten jag hade till mina katter en gång i tiden dock aningen större format ;)
Några åsikter?
 
Sv: Ni foderkunniga..

Jag testade det till cotonen, och det funkade väl lite sådär. Han tyckte om maten, men pälsen blev torr och han sket mängder. Kulorna var lite väl små även för honom. Katterna gillade fodret dock, hittade dem i hundens matskål massor med gånger :D
Performance funkade han lite bättre på, men det var inte superbra det heller.
 
Sv: Ni foderkunniga..

Lone star har funnits länge i Sverige. Jag tycker att det är rätt okej ut för att vara ett mainstream torrfoder. Det är förhållandevis mycket protein i (26%), men fetthalten hade kunnat vara högre (16%). Spannmålet som finns i är ris och havre, vilket jag också tycker är okej (men många andra skulle förstås tycka att det är förkastligt).

Nackdelen är att huvudingrediensen är ris och att nästpåföljande två ingredienser är köttmjöl. Inget riktigt kött i.

Uppfödarna till min ena hund ger Lone star liksom många av deras valpköpare. De har välmående, välmusklade och snabba hundar.
 
Sv: Ni foderkunniga..

Jag skulle helt klart hellre ta den du funderade på först - alltså Brit Care.
Du hittar info om Lone Star på Lupus hemsida (återförsäljarna av Precept och ANF) och innehåller majs, korn osv. Kolla mer på Lupus.se
 
Sv: Ni foderkunniga..

Jag har ingen erfarenhet av just lamm o ris,men körde mina dobbisar på Lone star magnum.
Dom var i bra hull o muskler och magen var fin.
 
Sv: Ni foderkunniga..

Jag skulle helt klart hellre ta den du funderade på först - alltså Brit Care.
Du hittar info om Lone Star på Lupus hemsida (återförsäljarna av Precept och ANF) och innehåller majs, korn osv. Kolla mer på Lupus.se

Nu har du nog blandat ihop mig med någon annan? Nåt Brit Care har ute jag funderat på :D
 
Sv: Ni foderkunniga..

Knappar mig själv.

Tack för svar, har ju en säck hemma nu så vi kör väl på det ett tag får vi se...
 
Sv: Ni foderkunniga..

Håller på att bli fullständigt galen i denna djungel av foder! Läser innehållsförteckning på innehållsförteckning men blir inte mycket klokare:crazy:
Börjar gå in mer och mer på att hitta ett vettigt foder baserat på lax. Tittat lite extra på Purina PRO plan lax och ris. Fodret verkar okej och jag har haft det en gång för många år sen till min andra hund och var då mycket nöjd. Men, proteinhalten ligger på 30 och det känns väldigt högt..? Eller? Dessutom har det dragit iväg nåt enormt i pris, för några år sen när jag köpte det gav jag inte ens 500 och nu ligger det nästan uppe på 700.
Då kan jag nästan hellre köra på taste of the wild som jag hört mycket gott om.

En vän till mig kombinerar totw och Purina dog show, ett "billigare" foder och är jättenöjd. Men i det senare är det massa spannmål, exakt VAD för spannmål som finns i vet jag inte för det står inte på den sidan jag tittar...:confused:

Läser också om arion dog salmon and rice, har fått bra recensioner och har ett vettigt pris..
Suck. Så svårt!!!
Antar att enda är väl egentligen att prova på sin hund och se vad som fungerar..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 345
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Kom och tänka på detta nu när jag på kvällen hjälpte pappa att scanna in gamla dia-bilder. Jag känner normalt sett obehag inför riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 088
Senast: iNHALE
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 201
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Mina katter äter nu Royal Canin Indoor longhair 35 och verkar må förhållandevis bra på det fodret. Min ena katt har under våren...
Svar
8
· Visningar
1 439
Senast: fluffig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp