Ni hundägare!

ja, det är väl kanske olika för olika hundar hur länge de växer, men min var 2 innan han var någorlunda färdigväxt. först vid 1 års ålder fick han promenader längre än 20 min (tidigare fick han många många korta + lek). en jämthund är väl också på samma storlek som en labbe? fast de kanske växer färdigt fortare?
 
Nej, för långsammare. Men en jämthund kräver enormt mycket motion. De börjar många gånger jaga så smått innan de är året. Nu har jämtarna inte så mycket problem med höftledsfel som många andra raser och det beror på att rasen mest finns i Norge, Sverige och Finland och att avelsarbetet har gett resultat. Nu är det inte så att han körs dödstrött varje gång vi är ute, men han måste ut för att styrka sig sakta men säkert för kommande arbete. En älghund arbetar i timmar över en mycket stor yta. Vi tränar också lydnad med honom något pass varje dag, men får han inte minst en promenadrunda varje dag, så välter han huset. :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 706
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 597
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 199
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 954
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp