Bukefalos 28 år!

Ni med Firefox!

Sv: Ni med Firefox!

för det första så kan det inte installeras en massa grejjor på din dator bara för att du tittar på en sida, för det andra är det rappare och slutar en sida att fungera så dör inte alla andra sidor också, om du nu inte har flikat, vilket jag brukar ha :o

sen upplever jag det som rappare än IE också...

sorbe: det där är väl "Modern" skinnet om jag inte minns fel?

jag själv kör original eller Phoenix om jag känner för det.
 
Sv: Ni med Firefox!

Modern Aluminium heter den!


Å FY F*N VA FUL STANDARDEN är! :rofl: .
 
Sv: Ni med Firefox!

tror sorbe syftade på phoenix ^^ men jag vande mig med den redan innan de bytte namn ^^ gult är fult, men passar bra gör det allt.
 
Sv: Ni med Firefox!

yep mkt mkt mkt bättre...

mitt tema är normalt
 
Sv: Ni med Firefox!

Det var någon som skrev att folk bara gjorde sidor för IE. Jo det stämmer att IE är "snällare" när det gäller felskriven html och liknande, men det gör även FF men inte lika mycket som IE. IE följer verkligen inte html-standarden och FF följer långt ifrån html-standarden, faktum är att det i princip bara finns en känd webläsare som följer html-standarden till punkt och pricka. Och det är Safari, d.v.s. Apples webbläsare. Så skall man göra en hemsida skall man bygga den för Safari, då vet man att den fungerar lika i alla.

Men de olika webbläsarna tolkar även tecken och liknande annorlunda. För er html kunniga: ett fast mellanslag (   ) tar upp olika mycket plats (blir olika "stora") beroende på om det är IE eller FF som tolkar koden.

Jag blev medlem på forumet för att berätta det här. Jag som är Mac-lös får nöja mig med FF vilket är MYCKET bättre än IE i de flesta aspekter (om inte alla).

Men för att hålla sig till topic: jag använder standard temat (med klassiskt windows utseende(d.v.s. win95-98-2000 startmeny, inget flashigt som är helt onödigt)), så det är grått, d.v.s. stilrent som inte drar massor utav datorkraft som behövs till annat, t.ex. photoshop eller cubase eller liknande. Standardtemat (som jag läste ovan) är verkligen inte är så fult att man måste skriva med caps och använda svordomar. Men det gör heller inte så att man tappar hakan, vilket inget annat tema heller gör.

Nu har ni fått min åsikt. Ingen idé att ifrågasätta mina utlåtanden för jag kommer med ca. 98% säkerhet inte kolla in här igen. Så vill ni ha svar på något så får ni väl hitta ett sätt att kontakta mig på. Och ifall någon skulle ta illa upp och börja tjaffsa om att jag inte vågar stå för vad jag säger så kommer jag lägga till kontakt information på min profil, vill ni ha svar på tal ta kontakt med mig.

Ha en fortsatt trevlig morgon/dag/kväll. What ever. :)

EDIT: Enligt mig skall väl webläsaren se så neutral ut som möjligt eftersom det är väl sidorna man skall rikta sitt intresse till och inte själva webbläsaren, fast jag kanske fått allt om baktassen.


//-------------------\\
- alekks -
- http://fuseband.se -
\\-------------------//
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ni med Firefox!

säger till dig om du får nå svar alla fall ^^
 
Sv: Ni med Firefox!

Jag kollade in teman på ff sidan.. Det blev Pimpzilla, den var såå cool=) Har nu en massa blingbling på webläsaren=)
 
Sv: Ni med Firefox!

jag har Noia (extreme) den e snygg:D
fast pimpzilla e rätt rolig:P haha
 
Sv: Ni med Firefox!

man kan ju även ha tillägg så att du kan typ sköta tex winamp från firefox fönstret osv
 
Sv: Ni med Firefox!

Det kommer en knapp som det står Stumble på och sedan tummen upp eller tummen ner. Trycker du på Stumble så letar den upp en sida so passar ditt intresse (man fyller i det givetvis).
Så kan man klicka på om man gillar det eller inte så sparas det antingen eller så fortsätter den.

Ju fler tummen upp en sida har fått desto lättare är det att FF hittar den. ;)

Skit kul pryl när man har tråkigt och man kan ramla på riktigt intressanta sidor.
 
Sv: Ni med Firefox!

Okej, jag blev också nyfiken så jag har laddat ner Stumble nu, men ärligt talat fattar jag ingenting. :o Du har inte lust att förklara lite närmare hur det fungerar? :o
 
Sv: Ni med Firefox!

Jag kör standard, är lättare att hjälpa folk då om man kan beskriva hur det ser ut.

Värre om de andra har ett annat tema
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 271
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Hemmet Med tanke på tros-tråden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? Alltså de som används i badrummet efter dusch...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 974
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
32
· Visningar
2 666
Senast: Elo
·
Hemmet Behöver hjälp med tips hur jag ska göra eller vem ska kontakta för byta till ny sockel (och sladd), på denna lampa. Hade hoppats skulle...
Svar
4
· Visningar
385

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp