Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nicky_tjejen skrev:Det är 300 gram i HorsePower Snow från Hööks.![]()
Elektron skrev:Inga alls, dessutom har det ingen större betydelse hur många gram det är i täcket eftersom hästen har en komfortzon på ca. 20 grader så du behöver inte sätta på ett tjockare täcke för att temperaturen växlar.
Jag har ett PM på 19 sidor från Strömsholm om hästar och täcken som många av er behöver läsa. Mailas gärna om nån mot förmodan är intresserad av hur det där djuret under täcket fungerar.
"Hästar har en komfortzon som är ca 20 grader vid. Det gör att de inte är så känsliga för temperatursvängningar och att du inte måste ha en stor täckeskollektion.
För en klippt häst ersätter du pälsen med ett termotäcke. Täcket uppgift är främst att hålla hästen torr och dragfri. Hur känslig hästen är beror främst på hur mycket foder den får. Mer foder = klimattåligare vid kalla temperaturer."
majola skrev:Jag märker i alla fall skillnad på min häst, som tycks vara lite klen av sig, inom mindre intervaller än 20 grader. Hon blir kall och stel, däremot tror jag inte att hon "fryser".