Ni med Tretorn ridstövlar

Annie3

Trådstartare
Jag funderar på att köpa Tretorn Advance stövlar.:D Men jag har hört att dragkedjan brukar gå sönder, stämmer det?:confused:

Och vad tycker ni överlag om stövlarna, är de bekväma? hållbarhet? och ungefär hur lång är skaftvidden på en storlek 39?

Sv: Ni med Tretorn ridstövlar

Har inte hört att dragkedjan brukar gå sönder men förr eller senare brukar den paja på de flesta stövlar som har dragkedjan där bak. Om man undviker att dra av stöveln med hjälp av den andra brukar de hålla längre.

Mycket bekväma. Tycker de funnits för kort tid på marknaden för att man ska kunna säga nåt generellt om hållbarheten. Du frågar efter längd och vidd i samma mening, svårt att veta vad du menar. Det finns måttabeller om du letar.

Fula som stryk tycker jag att dom är! :p

Dragkedjan och knapparna på sporrskyddet är det jag hört, men snabba returer och lagade/nya stövlar!

Vidden kan du ju nästan ha hur brett som helst på Advanced, eftersom det är snörning.

jag har inga men många där jag rider har såna och dom brukar gå sönder .

Jeg har en venninde som selger disse støvlene i sin butikk, og hun sier at glidelåsen på disse er dårlige, og ofte går i stykker. Til fordel får du iallfall i Norge byttet støvlene helt uten problemer om dette skjer, da dette problemet er kjent fra produsentens side.

Ellers, ingen erfaring med støvlene..

Dem e väldigt sköna att rida o gå i! Dock e jag väldigt besviken över att de sjönk ner så mkt... hon som sålde dem påstod att de inte sjönk något alls! :mad: Mina har då alltid hängt upphängda så de har inte säckat ihop pga de... Hur länge de håller återstår o se, köpte mina i Falsterbo i år o har redan lite problem med ena knappen vid hälen men de ska vara väldigt snabba o bra vid reklamationer så det är ett stort +! Finns i två höjder bara, långa el. normala, jag har korta ben så normala passade mig utmärkt i början, nu e de nästan på gränsen till korta när de sjunkit ner...

jag är också sugen på att skaffa ett par. Och kan ju säga att mina vanliga läderridstövlar redan börjat gå sönder vid dragkedjan.. (fick dem i julklapp -07)
Är det någon skillnad på "bredden" kring vaderna mellan extended och normal? Jag har långa och smala ben, och har lite problem med just det..

Det är snörning på stövlarna av en anledning. Nej, det är en skillnad på 2-3 cm på Standard och Advanced.

Väcker en halvgammal tråd. Jag har ett par Tretorn Advance, ext i strl 38. (Tror jag storleken är.) Tycker att de är väldigt breda och jag kan inte få dem att sitta ens i närheten av tight. Visserligen är mina vader futtiga men jag har sett smalare stövlar, vet dock inte storlekarna på dem. Är det verkligen ingen skillnad mellan bredden på normal och ext?
(Jag skulle nämligen tro att du skrivit fel och menar Standard och Extend, inte Standard och Advanced ;) )

Ganska störande isf. Jag har långa men ack så smala vader och vill varken ha för korta eller för breda stövlar :mad:

Jag funderar på att köpa ett par men jag har kraftiga vader 43 cm för att vara exakt och jag vet inte om de skulle passa för att de är väldigt få stövlar som gör det ;) någon som har ett par 39-40 och hur stor vad vidden är ? ;)

Storlek 39 är 37 cm bred och 40 är 38. Sen är det justerbart till +3 cm.

De är ju väldigt små i storlek, jag som annars har 36-37 var tvungen att gå upp till 38 för att komma i dem och ändå var de precis. Så jag köpte en 39 och la i en sula så att jag kan ha dem med tjocka sockar nu på hösten när det är kallt.

Så du kan säkert gå upp i fotstorlek och få ett par som passar viddmässigt.

Kom på att jag har ju Comfort-modellen, men jag tyckte att de var ganska lika. Jag upplevde Advance som smalare i skftvidd och jag har ändå smala vader.

Jag tycker tvärtom.. köpte först comfort men fick inte ens igen dem över vaderna.. dålig passform! Advance är ju hur lätta som helst att justera med tanke på snörningen.

Absolut är snörningen helt toppen! Tycker den modellen är lite snyggare med.

Köpte den andra modellen för att de passade lite bättre och för att jag trodde att de skulle vara lättare att hålla rena (jag går med dem i lera, vilket får vissa att skrika högt. Det får man tydligen inte göra med ridstövlar:angel:)
Den äldre modellen är ju slät så det är bara att tvätta av med en svamp och vatten så lossnar smutsen direkt.

Absolut de bästa stövlarna jag kunnat köpa, håller för alla väder!:D

Jag ska skaffa ett par svarta Tretorn Advance jag har skostorleken 39. Jag hade tänkt att skaffa dom för att jag har bredad vader med hela 38cm "/ Jag har prövat jätte många chaps och ridstövlar men alla är för små och när dom väl passar mig så är dom för långa, jag har korta ben "/ Hoppas det är nån som vet om standard passdar mig på bäde längd och bredd :)

*kl*

Någon som har haft chans att testa dom nya i guld & svart ännu? Jag klämde lite på dom på Horse Show i vintras och jag blev kär! :love: (mina och hästens första färger :d)

Fyndade just ett par Advance till min dotter (billigt! 2400kr). Som nya är de ganska styva ännu och skaver i knävecket när de är så höga (normal höjd dock), men jag vet ju att de sjunker ihop. Dragkedjan var också svår att dra upp ovanför hälen, där blir ett sånt trångt ställe på nåt sätt. Man ska ha ridbyxa och strumpan så slät som möjligt och ännu så att läderfliken under dragkedjan ligger slätt. Snörena är väldigt bra, man löser dem först när man drar på stöveln och sen drar man bara till. Dottern är annars nöjd och hon säger att stöveln ger bra stöd när hon rider och foten kommer automatiskt i bra vinkel. Å andra sidan så är hon van att rida med ridskor och chaps.

*kl*

Någon som har haft chans att testa dom nya i guld & svart ännu? Jag klämde lite på dom på Horse Show i vintras och jag blev kär! :love: (mina och hästens första färger :d)

Tretorn Falsterbo GTX som ridstöveln heter är försenad (igen) och skall lanseras på just Falsterbo Horse Show.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 089
Senast: Ajda
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 571
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka