Ni med två hundar...

H

Heira

Jag har en hund här på besök, som reagerar väldigt starkt på tillsägelse, så om jag säger till MIN hund så tar den andra hunden åt sig väldigt mycket... Hur gör ni med flera hundar egentligen?? Förstår era hundar när det är just DEN ni säger åt?
 
Dom får lära sig.

Om jag blir mycket arg på den ena hunden brukar jag försöka få ryggen till den andra så det är tydligt vem jag riktar mig mot.
 
min andra hund hade svårt med det i början, men har lärt sig. jag börjar alltid med att säga hundens namn, eller på ett annat sätt markera vilken hund jag vill kommunicera med. "vovvarna" säger jag när jag pratar med båda samtidigt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
13 560
Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 146
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 872
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Min man har börjat prata om hur mysigt det vore med en hund till, själv är jag lite mer skeptisk. Det är lätt att bara se alla mysiga...
2
Svar
31
· Visningar
2 076
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp