Ni med wintec/cair

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare MartinaN
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 780
M

MartinaN

Ni som har wintec sadlarna med cair systemet, får ni ett jämnt avtryck på sadeln/schabraket.
Vad jag kan minnas på min förra häst så blev det en fläck som det inte blev nå stöv på. Den satt lite längre fram...men det var helt klart inte ett jämnt av tryck för då ska det ju vara avtryck på hela anläggningsytan.Dock så var det ett jämnt avtryck på resten.
Har en kompis som har så på sin häst oxså.
Nu min nya häst där så blir det samma fläck som den inte verkar ligga an på...men nu så bryggar sadeln mer då det blir mest avtryck fram och bak..men lite svagar på övriga förutom fläcken.
Undrar om ni andra som har wintec sadlar har ett jämnt fint avtryck som cairen ska skapa??
Hoppas ni förstår vad jag menar...kanske lite luddig förklaring.

Sv: Ni med wintec/cair

Hade en Wintec Allround men den glappade alltid bak....
Annars hade den en fin och jämn annläggningsyta....

Har en Wintec Isabell Werth, den ligger super, jämn anläggningsyta.

Har en Wintec Isabell ,den ligegr superbra och med jämnt tryck.
Men däremot hade jag en Close Contact ,som bara ville åka på snedden och tryckte mer på högersidan.Den är nu såld.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har ett litet bekymmer med att sadeln glider bak på pållen, sadeln är utprovad av sadelmakare så ska ligga bra. Har börjat sura lite när...
Svar
3
· Visningar
1 188
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 663
Senast: ylvalill
·
Utrustning Är återigen ute på jakt efter en sadel till min travare. Har haft ut sadelutprovare tidigare, köpte då en Albion style dressyrsadel...
Svar
3
· Visningar
1 005

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka