Ni som ammat efter ett års ålder, j´hur lång tid tog det för barnet att "glömma"?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare ako
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 122
  • Visningar Visningar 11 102
Sv: Ni som ammat efter ett års ålder, j´hur lång tid tog det för barnet att "glömma"?

Vad skönt att du slipper då.

Sv: Ni som ammat efter ett års ålder, j´hur lång tid tog det för barnet att "glömma"?

Ja, jag är glad att nattamningen funkat så bra. Jag avvande från den när de var ungefär ett år och det gick också bra, även om barnen inte sovit en hel natt förrän efter tvåårsåldern.

Självklart hade du det om det hade varit det bästa alt för dig/barnet =)

Nej, faktiskt inte, då störning av min djupsömn, dvs mer än två minuters vakenhet, gör mig sjuk. Då hade min partner fått ta all nattmatning.

Oj så illa alltså, ja då är du väl ett undantagsfall då =)

Jo, de flesta klarar nog av en tid med lite sömnbrist, även om det känns jobbigt.

Men var det inte jobbigt att gå med mjölk i brösten så länge? Brösten är ju, ahem, roliga till annat också, men det lär de ju inte kunna vara så länge man har mjölk i dem? Jag skulle nog tycka det var lite trist i längden.

Varken min man eller jag är särskilt bröstfixerade så det var inget problem, tycker jag.

Bröstfixerad behöver man ju inte vara, men att vara helt utan dem i sänghalmen skulle vara trist. I min värld behöver man inte vara fixerad vid bröst, vare sig som man eller kvinna, för att låta dem vara en del av samlivet.

Jodå brösten funkar till annat också. Lite anpassning kan dock behövas.

Det kanske beror på hur man är funtad, men jag tänker mig att det är rätt avtändande när det kommer mjölk. Eller jag skulle nog tycka det i alla fall.

Och jag menar att man anpassar så att det inte kommer mjölk. :)

Och det var den anpassningen jag kunde tänka mig skulle bli tråkig i längden.

Fastän du inte har någon aning om vad, hur, när..? Kinkigt.

Huh? Vad menar du?

Vi har lite av samma problem med E som är 14 månader, fast med nappflaska och välling. Det har fungerat jättebra hittills, hon har ätit 1 ggn per natt och det är helt ok. Men från det till att vakna ofta och VÄGRA somna om hon inte får flaskan är ohållbart i längden =(

Men jag känner liksom du, mig jätte hemskt som vägrar henne flaskan när hon gråter efter den..

Asch jag har ju inga tips, men kanske att dom råd du får kan appliceras på vårat problem också ( hoppas )

/C

Inget direkt tips kanske, men vi har haft det som ni. My åt en flaska välling innan hon la sig på kvällen och sen en flaska/natt fram tills för ca fyra veckor sedan. Jag provade bara att inte ge henne den en natt, och det var inga som helst problem faktiskt. Hon grät inte mer eller mindre och vaknade inte mer eller mindre (hon vaknar fortfarande en del på nätterna). Jag som var beredd på att det skulle bli världens grej av det fick mig en positiv överraskning! Sen dess har hon inte ätit på natten en enda gång och det har inte varit några problem alls, sover bättre gör hon också!

//Julia

Anpassning kan betyda nästan vad som helst. Men om du vill köra på exakt som du brukar så är det ditt val förstås.

I klarspråk - om man ammar kan man väl inte gärna suga på brösten utan att det kommer mjölk? Eller?

Så hur menar du att anpassning kan betyda vad som helst?

Jag ammar inte, så frågan är inte aktuell för min privata del. Det var mer allmänt jag funderade på det, för dem som väljer att amma i flera år.

Det är inte samma teknik vid amning.

Jag menar att man kanske inte ska satsa på intensiv stimulering om man har sex när brösten är som fullast, t ex.

Jag upplevde att brösten kunde "skilja" på amning och sex, om man så säger. Så fort ungarna pep rann det till, men om min man gosade så hände ingenting. När man ammar så pass stora barn är ju brösten "inkörda" så att säga, så de blev inte sprängfulla titt som tätt och sprutade åt alla håll, som när de var bebisar.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 871
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Ja, ruriken beskriver ganska bra hur jag känner just nu. I lördags kom vi hem efter att ha varit på semester i sammanlagt en vecka... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 199
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka