Ni som har kraftfoder i lådor....

Scarry

Trådstartare
från Ik*a ;), de som man kan stapla ovanpå varandra men ändå får upp locken på. Vilken storlek använder ni? Jag köper hem Kraffts 25kg och 30kg säckar, får en sådan plats? Är lådan helt proppfull med 30kg, eller finns det lite plats kvar? Försöker komma underfund med hur mycket kraftfoder som egentligen ryms i dem.

Sv: Ni som har kraftfoder i lådor....

Finns det olika storlekar? Jag hade iaf en sån och fick plats med en säck pellets,dock granngårdens,men det är väll lika mycket i dom,eller? Var över ett år sen,så kommer tyvär inte ihåg om den var proppfull,eller om det var plats kvar.... Men jäkligt behändiga var dom då iallafall! :D

Jag har en stor och en liten. Det tillsammans rymmer 2 25kg säckar. En 25kg säck får gott och väl plats i en stor men inte helt plats i en liten.

Vita i plast, så kan man öppna ca 3delen av locket, det går att stapla dem på varandra, det är väl det som är det bästa med dem.

*KL*
Jag är jättenöjd med mina sånna här lådor förutom att om man staplar dem på höjden som det är meningen man ska kunna göra och fyller med foder, så bågnar locken på de undre lådorna. Det har jag löst genom att lägga brädbitar tvärs över som de övre lådorna vilar på.

Har ihop med ena stallkompisen, underst= 2 små + uppepå 2 små + överst en stor. Har i mina små 25kg Rehab i dena andra 25kg Lucer i den andra och i den översta stora har jag Betfor som tar lite mer plats. Locken bågnar om man inte sätter brädor eller nån sorts avlastning tvärsöver om det är för tungt. Man spar mycket plats med dom lådorna.

Den stora varianten och jag får utan problem plats med 20 kg müsli. Som någon tidigare sa så kan det dock vara en idé att lägga en träplanka/skiva tvärs över locket om man staplar flera tunga på varandra då locken annars bågnar.

samla-tunna-med-lock__0111867_pe262941_s4_172292388.jpg

Tror det är en sån här, om jag inte är helt ute å cyklar x)

Den lådan är inte den som jag menar iaf, den heter Sortera och det är den störra varianten :)

Jag vet inte vad de andra använder men den sort som jag har sett i andra stall och som jag använder mig av heter SORTERA. Den är i vit plast, sök på IKEA's hemsida vettja.

kl

sortera-avfallskarl-med-lock__20659_PE105805_S4.jpg

Den här använder jag och jag tror att det är den som menas i tråden

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 586
Senast: Görel
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 667
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 884
Utrustning Är för första gången i mitt liv inaccorderad vilket är väldigt trevligt i och med tillgång till ridhus och att inte behöva göra allt... 2
Svar
25
· Visningar
4 293
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka