Hur få plats i sadelgarderob??

Fällor är bättre än gift. Döda möss och råttor som hamnar under skåp mm luktar inte speciellt gott. Då är egna fällor i skåpet bäst.
Finns sådana små lådor som man inte själv fastnar i.

Ja sak samma vad man föredrar. I min erf så lägger de sig sällan och dör där giftet intagits utan brukar ta sig ut och iväg då de blir väldigt törstiga av giftet.
 
Jag ser dock inte mössen som mitt problem, håller mina saker säkert förvarade så får gården ansvara för burar osv.

Det är ju långt ifrån mitt jobb att lägga tid och pengar på att bekämpa ohyra på någon annans gård :(.

Hade de bara skaffat ett par katter så hade mus befolkningen nog minskat rejält men inte ens det är intressant av vad jag förstått :(.
Reagerar lite på att du skriver att det "bara" är att skaffa ett par(!) katter. De ska matas, skötas, avmaskas, vaccineras, betalas veterinärvård för osv osv. Inte så bara. Ungefär lika bara som att köpa en hund.
 
Reagerar lite på att du skriver att det "bara" är att skaffa ett par(!) katter. De ska matas, skötas, avmaskas, vaccineras, betalas veterinärvård för osv osv. Inte så bara. Ungefär lika bara som att köpa en hund.

Katters underhåll är ändå billigare än förstörd utrustning och Anticimex stup i kvarten.

Jag har koll på vad som kommer med katter, har 2st och gårdens mus och rått befolkning har försvunnit helt på 1.5år, tidigare såg man minst 3 råttor om dagen lugnt promenerande igenom ladan.
Det är aldrig "bara" att skaffa ngt djur men katter som jagar är ganska självständiga och enklare att hålla än hundar.
 
Katters underhåll är ändå billigare än förstörd utrustning och Anticimex stup i kvarten.

Jag har koll på vad som kommer med katter, har 2st och gårdens mus och rått befolkning har försvunnit helt på 1.5år, tidigare såg man minst 3 råttor om dagen lugnt promenerande igenom ladan.
Det är aldrig "bara" att skaffa ngt djur men katter som jagar är ganska självständiga och enklare att hålla än hundar.

Är det inte lättare att skaffa en bra fälla? Billigare att köpa en värstingsfälla än att mata en katt ett år.
 
Är det inte lättare att skaffa en bra fälla? Billigare att köpa en värstingsfälla än att mata en katt ett år.
Är dock inte min gård och inget jag vill lägga pengar på.
Ville bara ha organiserings tips med denna tråden, inte tips för att få bort mössen då ingen annan i stallet verkar intresserad av det

I mitt gamla stall och i jobb stallet där jag även bor har jag aktivt arbetat för att få bort ohyra med väldigt gott resultat.
Är dock inte lönt att ha ut egna fällor när andra i stallet envisas med att ha fodersäckar som mössen klassar på.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en garderob med klädstång och 10 trådbackar. Denna garderob har jag utan problem fyllt själv (att jag egentligen inte behöver så...
Svar
6
· Visningar
1 465
Senast: pulkaskurk
·
Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lägenhet som uppenbarligen inte är skapad för att sova i, så jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 936
Senast: Singoalla
·
Gnägg Tjohooo äntligen håller vi på att bygga stall!:) Väggar och tak är på plats och nu ska vi sätta in fönster, dörrar, innertak och sen ska...
Svar
3
· Visningar
1 691
Utrustning Hur har ni det i stallet och sadelkammaren? Jag vill fixa om lite i stallet och speciellt i sadelkammaren men vet inte hur...
Svar
0
· Visningar
766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp