Ni som har stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i?

Islandshästryttare

Trådstartare
Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad ni som sparar i detta har för aktier? :)
 
Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad ni som sparar i detta har för aktier? :)
Jag har verkligen inte utdelningsaktier som investeringsinriktning, det är sällan lönsamt, utan mer för kul vid sidan om mitt "riktiga" sparande, så ta inte mitt innehav som någon kvalificerad investeringsrådgivning.

Jag har:
Investor A och B
Veteranpoolen B
Swedbank A
Latour B
Husqvarna B
Bulkers
Wsp global
 
Jag har verkligen inte utdelningsaktier som investeringsinriktning, det är sällan lönsamt, utan mer för kul vid sidan om mitt "riktiga" sparande, så ta inte mitt innehav som någon kvalificerad investeringsrådgivning.

Jag har:
Investor A och B
Veteranpoolen B
Swedbank A
Latour B
Husqvarna B
Bulkers
Wsp global


Tack för svar vill mest ha ideer på utdelningsaktier sen kommer jag såklart göra djupare analys av varje aktie innan eventuell investering.
 
Jag har både svenska och amerikanska utdelningsaktier, även om det sägs att amerikanska inte är bra, men det fina med amerikanska är att man får utdelningen typ varje månad eller varje kvartal. Sen vet jag inte hur stabila mina anses vara i det stora hela, men jag ser mina aktier som pengar som inte finns tillgängliga för mig och jag är nöjd när det tickar in lite pengar här och där. Sen köper och säljer jag en del, men det är andra aktier jag säljer. De som ger utdelning köper jag bara fler av, jag säljer inga.

AT&T
Axfood
BE Group
Billerud
Boliden
British American Tobacco
SAAB
SSAB
Securitas
SkiStar (fast det är bara utdelning på typ 2:-)
Swedbank
 
Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad ni som sparar i detta har för aktier? :)
Jag äger själv inga aktier alls, men en kollega pratade igår om att Colgate-Palmolive är en av världens mest stabila utdelningsaktier med över hundra års konstant utdelning att hänvisa till.
 
Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad ni som sparar i detta har för aktier? :)

Investor är mitt största innehav, ett stabilt och utdelningshöjande bolag. Väldigt stabilt kursmässigt också.

Många har Axfood men jag sålde mina för något år sen.

De svenska storbankerna har jag också för utdelningen.

Det finns också fonder som delar ut, om du googlar så ser du att dessa är populära:

Aktiespararna direktavkastning b
Xact Norden högutdelande (kvartalsvis utdelning)
Xact Sverige
 
Investor är mitt största innehav, ett stabilt och utdelningshöjande bolag. Väldigt stabilt kursmässigt också.

Många har Axfood men jag sålde mina för något år sen.

De svenska storbankerna har jag också för utdelningen.

Det finns också fonder som delar ut, om du googlar så ser du att dessa är populära:

Aktiespararna direktavkastning b
Xact Norden högutdelande (kvartalsvis utdelning)
Xact Sverige


Tack för tips om fonderna det har jag helt missat! 🙂
 
Jag har både svenska och amerikanska utdelningsaktier, även om det sägs att amerikanska inte är bra, men det fina med amerikanska är att man får utdelningen typ varje månad eller varje kvartal. Sen vet jag inte hur stabila mina anses vara i det stora hela, men jag ser mina aktier som pengar som inte finns tillgängliga för mig och jag är nöjd när det tickar in lite pengar här och där. Sen köper och säljer jag en del, men det är andra aktier jag säljer. De som ger utdelning köper jag bara fler av, jag säljer inga.

AT&T
Axfood
BE Group
Billerud
Boliden
British American Tobacco
SAAB
SSAB
Securitas
SkiStar (fast det är bara utdelning på typ 2:-)
Swedbank


Tack en del av dessa aktierna äger jag redan men ska kolla in de andra. Måste kolla skatteregler om jag ska ha amerikanska aktier med utdelning. Har haft norska innan men valde att sälja då det blev så krångligt varje år.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle behöva spara lite pengar och vara lite snål ett tag. Hur gör ni när ni behöver spara pengar/snåla en tid?
Svar
16
· Visningar
999
Senast: Ramona
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
366
Skola & Jobb Jag kommer ev att byta arbetsgivare, kan nuvarande neka mig att ta ut min sparade semester och istället betala ut den som lön?
Svar
4
· Visningar
552
Senast: Mia_R
·
Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
496
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp