Ni som har vindväv och/eller perforerad plåt i luftinsläpp!

Fenestra

Trådstartare
Jag skulle hemskt gärna vilja veta hur ni har löst det samt gärna se bilder på era stallar!
Vi funderar nämligen på att bygga om en lada till stall och måste då lösa luft och ljus.
Sen är jag också tacksam om någon har info om hur man räknar ut exakt hur stor yta för vindväv respektive perf. plåt som krävs för x antal hästar.:bow:

Om man har ena sidan, 1,5 meter ned från tak helt täckt med väv eller plåt samt också perf högst upp på gaveln, behöver man då ändå öppna vid nock?
 

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 852
Senast: NotlikeI
·
Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 269
Senast: majha
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 153
Senast: Liten
·
S
Anläggning Jag kommer att köpa en häst inom det närmaste halvåret som det ser ut nu. Antagligen inslandshäst. Hästen kommer jag att ha hemma (har...
Svar
11
· Visningar
2 132
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp