Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte vad TS intention med tråden var när hon startade den, jag personligen är inte emot en diskussion. Men det finns redan ett antal trådar om det och då hade jag hellre valt att diskutera det där. Men när Hoppla10 kliver in och mer eller mindre "idiotförklarar" den skara som inte tänker vaccinera sig, ja då blev jag bara jättetrött. Sen om det inte var menat så från Hoppla10 är det en annan sak. Jag hugger på det mesta nuförtiden, får skylla på mina gravidhormonerMen som sagt det finns massa andra trådar att diskutera detta i och då tyckte jag att ett inlägg som Hoppla10's kändes helt onödigt i denna tråden.
Sorry för trådkap TS!
Jag anser inte att jag har idiotförklarat någon, jag skriver bara att det knappast är troligt att någon ifrågasätter om andra läkemedel är testade eller inte på barn/kvinnor när de erbjuds dessa. Och att alla vet att tidningar har rätt att publicera i stort sett vad de vill med eller utan relevant fakta, vilket man inte borde hjälpa till att sprida.
Om någon sedan känner sig idiotförklarad så får det stå för den personen, antagligen beror det på att man är osäker i sitt beslut. Jag har inte någonstans skrivit om jag själv har/kommer att vaccinera mig, så det är rena spekulationer från din sida och min ensak.
Men man måste tåla att få fakta och motargument oavsett vilket, även som gravid.
Det är ju lite speciellt med detta vaccin ändå... Då ena sekunden gäller det ena och nästa gäller det andra. Så det är väl inte konstigt att folk är osäkra och väljer att inte ta det.
Borde man inte vara lika osäker på alla nya läkemedel? Eller var är skillnaden?
Pa tal om att foda ut ett dott barn for att man inte vaccinerat sig sa finns det val inget som tyder pa att influensan skulle orsaka missfall? Det varsta som kan handa ar att mamman dor, men hur sannolikt ar det? Det nast varsta som kan handa ar att man hamnar i en konstgjord lunga, men sa vitt jag forstar ar det inte sa manga gravida som hamnat dar heller?
Nej det var inte direkt riktat till dig som du forstod.
Sa vitt jag har last sa gar tungmetaller over till fostret och det ar bevisat att de kan skada hjarnan.
Jag bor inte i sverige men tror inte jag last om fall dar kvinnor blivit forlosta och sedan dott av svininfluensa? Eller menar du fallet i Norge?
Dessutom finns ju fortfarande Tamiflu att ta.
Ar det fortfarande bara tre personer i Sverige som dott av svininfluensan utan att ha haft nagra bakomliggande sjukdomar? Tre pers av alla som haft influensan... Dessutom ar den val pa nergang nu?
Hoppla10:
Den som bäst behöver den konstgjorda lungan, oavsett vaccinering eller inte !
Alltså det där går ju aldrig att sia om rent generellt, det måste bedömmas från fall till fall.
Ska man rädda folk som använt bilbältet först i en bilolycka eller de som inte haft något på sig?
Det är nog ingen som låter bli att vaccinera sig av lata skäl, det finns faktiskt ingen som kan veta hurdana effekter vaccinet kommer ha om tio år eller mer. Jag är själv räddare för vaccinet än för svininfluensan.