Bukefalos 28 år!

Ni som jobbar som försäkringsombud

F

fio

Hur ställer ni / erat försäkringsbolag till att ersätta oförklarliga allergier??
Om jag lämnar in min häst till ett djursjukhus som skall reda ut hans allergier , får jag ersättning för det??

Om det inte går att göra något åt det och han blir utdömd för allergi får man ut försäkringspengarna då?

hästen är A1 försäkrad i Agria Extra för 30.000kr
 
Hårklyveri i villkoren.

A1 är ju en komplett användbarhetsförsäkring, sjukdom och olycksfall.
Har inte sett allergier undantagna i villkoren (dessa kan du själv gå in och kolla på hemsidorna).
Om hästen ej kan brukas pga allergi BORDE du få ersättning.

Det sista ordet har dock skadehandläggarna i stöd av bolagsveterinärerna.
 
Men jag har "hört talas om" att försäkringbolagen gärna vill ha allergi klassat som lynnesfel typ headshaker osv eftersom allergiska hästar (iallafall min) gärna slår med huvudet och kliar sig.
Är detta sant??
 
Jag kan inte svara på det men vet att det för ca ett år sedan var en tjej som skrev här att hon fått sin häst utdömd pga headshaking och fått försäkringspengar från A1.
När det gäller hårklyverier från bolagens sida så blir resultatet individuellt beroende på bedömmare och underlag. Har en veterinär spekulerat i journalen trots att det i fakta inte stämmer så räcker det för att bolaget skall sätta sig på tvären.

Mitt råd till alla är att oavsett djur eller barn så kolla alltid med läkare/veterinären vad de skriver i journalen efter varje besök. De får inte spekulera eller skriva ned möjliga skador eller sjukdomar - det kan få förödande föjder när det blir en försäkringsfråga.

Det finns bara en utväg och det är att prata med skadereglerare, om denne ger ett oklart svar så kan du även prova att fråga veterinär på klinik (har oftare sätt ovanligare fall) hur bolagen brukar resonera i fall liknande ditt.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Har sökt ersättning för bestående med från två olika försäkringsbolag och idag fått besked att jag endast får en mycket blygsam...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 169
Senast: Magnum
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 873
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 378
Senast: Enya
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 807
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp