Överklaga beslut från försäkringsbolag

Jag har också överklagat och vunnit. TH är mitt bolag. Skrev bara ett mail med ett par rader och de ändrade beslutet. Rörde en hysterektomi där de mer eller mindre verkade tro att jag gjorde det för skojs skull, som det såg ut i deras motivering 🤦 men det gick väldigt smidigt faktiskt.
 
Överklagan var tydligen helt meningslös. På mindre än två dagar fick jag direkt ett svar att överklagan avslogs. De har alltså inte ens tittat på det igen utan säger bara "nej, vi har redan gjort en bedömning". Bedömningen är att mitt fall från en häst i galopp, rakt på huvudet med sådan kraft att jag fick nackfrakturer INTE gav varken en hjärnskakning eller öht har att göra med hjärntröttheten jag haft ända sen sagda fall.

Kommer såklart överklaga vidare genom försäkringsnämnden. Men det känns rätt hopplöst.Visa bifogad fil 122440
Intressant att du har det problemet med Folksam. Sökte ersättning där pga min hjärntumör+ep men då tumören var godartad skulle jag behöva gå x år med ep innan de skulle göra en bedömning om jag "hade problem" till följd av min ep 🤦 TH som jag nyss tecknat avtal med (någon månad innan bara) när jag blev konstaterat sjuk pungade ut 80' så fort de fick läkarintyget samt 20-25' till efter ett par år när de bad mig berätta om kvarstående besvär.
 
Det är så himla trist men jag är ändå inte förvånad.
Jag har en privat försäkring via Folksam samt den du har via klubben.
När jag skadade mig förra året användes bägge, handläggaren sa att den via klubben har betydligt lägre ersättningsnivåer än min privata. De tog standardgrejerna från klubbens och de högre ersättningarna från min egen, hade jag bara haft klubbens hade jag förlorat ett antal tusenlappar bara där. När jag ska söka för mina ärr och andra kvarstående men ska jag använda min privata.

Men jag hoppas ändå att du kommer kunna överklaga och få ut en mer rimlig ersättning.
Man ska kunna få ersättning för ärr och kvarstående men från flera försäkringar. Man kan bara få från en försäkring för utlägg osv men just för ärr osv så ska man kunna få pengar från alla försäkringar man har. Du borde alltså få pengar från både din privata och från ridklubbens😊

Jag har också folksam på min egen + den från förbundet. Har även anmält till nellys försäkring (agria incident) så jag räknar med att få ut för ärr från 3 försäkringar sen, även om både förbundet och agria incident blir mindre summor.
 
Man ska kunna få ersättning för ärr och kvarstående men från flera försäkringar. Man kan bara få från en försäkring för utlägg osv men just för ärr osv så ska man kunna få pengar från alla försäkringar man har. Du borde alltså få pengar från både din privata och från ridklubbens😊

Jag har också folksam på min egen + den från förbundet. Har även anmält till nellys försäkring (agria incident) så jag räknar med att få ut för ärr från 3 försäkringar sen, även om både förbundet och agria incident blir mindre summor.

Som jag förstod det på handläggaren gällde det bara om det var olika bolag. Men det där lät ju mycket bättre. För prata med dem igen nästa år när det är dags 😊
 
Som jag förstod det på handläggaren gällde det bara om det var olika bolag. Men det där lät ju mycket bättre. För prata med dem igen nästa år när det är dags 😊
Hmm, det är ju två olika försäkringar så borde ju inte spela roll att det är samma bolag? 😊
Fult isf! Det skulle ju innebära att folksams egna kunder från sämre villkor än de som har sin olycksfallsförsäkring i annat bolag.
 
Hmm, det är ju två olika försäkringar så borde ju inte spela roll att det är samma bolag? 😊
Fult isf! Det skulle ju innebära att folksams egna kunder från sämre villkor än de som har sin olycksfallsförsäkring i annat bolag.

Håller med.
Men jag kan ju såklart ha missförstått, var ju ganska nära inpå olyckan så jag var ju inte mitt bästa jag just då 😅
 
Hade tänkt teckna en gravidförsäkring från Folksam pga bra villkor men börjar faktiskt tveka efter den här tråden..
 
Hade tänkt teckna en gravidförsäkring från Folksam pga bra villkor men börjar faktiskt tveka efter den här tråden..
Tror det finns för- och nackdelar med alla bolag. Folksam har varit oerhört smidiga för min del med utbetalningar osv, men jag har inte ansökt om ärr osv än. Gått för kort tid.
Länsförsäkringar (de ansvarar för agria incident) är de jag är mest missnöjd med efter min olycka, de har fortfarande inte ens bedömt mitt ärende. Eller de har iaf inte återkopplat.
 
Tror det finns för- och nackdelar med alla bolag. Folksam har varit oerhört smidiga för min del med utbetalningar osv, men jag har inte ansökt om ärr osv än. Gått för kort tid.
Länsförsäkringar (de ansvarar för agria incident) är de jag är mest missnöjd med efter min olycka, de har fortfarande inte ens bedömt mitt ärende. Eller de har iaf inte återkopplat.
LF tog kontakt med mig själv två år efter olyckan och gjorde bedömning om kvarvarande besvär. De andra bolagen behövde jag kontakta.
Är nästan säker på att jag fått ersättning för ärr av bägge försäkringarna hos folksam. Fick iaf för invaliditet av bägge.
 
Jag ringde bara folksam typ ”jag blev sparkad av hästen i ansiktet, vill göra skadeanmälan”. Sen hade jag pengar på kontot några dagar senare. De har inte ens begärt att få se journaler eller kvitton.

Samma här. De frågade lite om vad som hänt, hur många dagar jag var inlagd, vad som ska göras osv.
Sen la han ihop allting och gjorde en utbetalning.
 
Jag ringde bara folksam typ ”jag blev sparkad av hästen i ansiktet, vill göra skadeanmälan”. Sen hade jag pengar på kontot några dagar senare. De har inte ens begärt att få se journaler eller kvitton.

Samma här. De frågade lite om vad som hänt, hur många dagar jag var inlagd, vad som ska göras osv.
Sen la han ihop allting och gjorde en utbetalning.

Samma här! Men gjorde en anmälan via nätet pga telefonfobi 😂 gick sjukt smidigt.
 
Jag ringde bara folksam typ ”jag blev sparkad av hästen i ansiktet, vill göra skadeanmälan”. Sen hade jag pengar på kontot några dagar senare. De har inte ens begärt att få se journaler eller kvitton.
Så var Folksam jättesmidiga för mig också. Det är nu med bestående men det är helt annorlunda.
 
Det verkar faktiskt vara många som får hjälp via insurello, det kan kanske vara något att titta på om det inte går att fixa själv.
 
Det verkar faktiskt vara många som får hjälp via insurello, det kan kanske vara något att titta på om det inte går att fixa själv.

Aldrig hört nån på jobbet prata gott om insurello, skrev till min kollega och frågade varför då jag inte är så insatt 😅
"Insurello drar ut på tiden och tar en del av din ersättning" att det är bättre att anmäla själv.
 
Aldrig hört nån på jobbet prata gott om insurello, skrev till min kollega och frågade varför då jag inte är så insatt 😅
"Insurello drar ut på tiden och tar en del av din ersättning" att det är bättre att anmäla själv.
Jo dom tar ju en del om man får ut något men det är gratis om dom inte lyckas.
Man kanske inte ska ta det i första hand men om man inte lyckas själv så kan det vara en väg att prova tänker jag.
Dom borde ju vara angelägna om att få en "vinst" iallafall.
 
Jag använde Insurello då jag inte orkade själv.

De tar ju bra betalt för sin insats och det tar tid men jag lyfte inte ett finger mer än beskrev förlopp/skada och fixade med 'papper'.
Pengarna kom in på kontot utan knorr.

Absolut surt att veta att man kunde fått rätt mycket mer men ska jag vara ärligt hade jag inte orkat rodda i det också som allt ser ut.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det någon som har erfarenheter av att överklaga beslut från Försäkringskassan? Hur gick det? Ändrade FK beslutet? Var det...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp