Överklaga beslut från försäkringsbolag

Om LF ändrar sig borde du kunna skicka vidare till Folksam.
För mig gjorde LF en bedömning och jag skickade in de papprena till dr andra bolagen så gick de efter deras bedömning.
Ja det är beskedet jag fått. Om LF höjer min invaliditet så måste Folksam följa det beslutet. Så hoppas verkligen att de läser igenom journalerna bättre denna gången. Känns så absurt att de baserar bestående men på en mening jag sa 2.5 månad efter fallet när jag fortfarande var 100% sjukskriven och hade nackkrage.
 
Jag använde Insurello då jag inte orkade själv.

De tar ju bra betalt för sin insats och det tar tid men jag lyfte inte ett finger mer än beskrev förlopp/skada och fixade med 'papper'.
Pengarna kom in på kontot utan knorr.

Absolut surt att veta att man kunde fått rätt mycket mer men ska jag vara ärligt hade jag inte orkat rodda i det också som allt ser ut.
Funderade på insurello men jag behöver verkligen vartenda krona själv. Och egentligen har det inte varit särskilt roddigt själv. Skrev ner mina besök, alla står listade på 1177, gav fullmakt till bolagen att de fick begära ut journaler. Sen var det bara att vänta. Pengar fick jag, men alldeles för lite😅. Överklagan skrev jag ett utkast till och sen fixade min mams till den lite. Definitivt inte så mycket jobb att jag velat ge insurello 20%.
 
Funderade på insurello men jag behöver verkligen vartenda krona själv. Och egentligen har det inte varit särskilt roddigt själv. Skrev ner mina besök, alla står listade på 1177, gav fullmakt till bolagen att de fick begära ut journaler. Sen var det bara att vänta. Pengar fick jag, men alldeles för lite😅. Överklagan skrev jag ett utkast till och sen fixade min mams till den lite. Definitivt inte så mycket jobb att jag velat ge insurello 20%.
Jag förstår dej, i din sits hade jag också antagligen velat rodda med det själv.
Men jag har för mej Insurello tog mer än 20% 🤪
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det någon som har erfarenheter av att överklaga beslut från Försäkringskassan? Hur gick det? Ändrade FK beslutet? Var det...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp