Ni som kör trådlöst

daymint

Trådstartare
Ni som har trådlöst modem tycker ni att det fungerar bra?
Har det fungerat att ha flera datorer ?
Ni som bor i hus /villor med betongväggar hur har det gått där med teckningen?
Även ni som bor i andra hus /lght hur har det fungerat om ni har datorn i ett annat rum än modemet osv ?

Är glad att höra alla erfarenheter/:)
 
Sv: Ni som kör trådlöst

Jag har kört trådlöst i några år och är supernöjd :). Bor i villa av trä så betong har jag ingen erfarenhet av. Men det funkar i min trädgård iaf, och i hela huset f.ö.

Flera datorer - nej där gick jag bet :D. Finns en tråd härinne om det, jag fixade det inte rent tekniskt och vet inte om min router ens klarar det. Har man rätt router och klarar göra rätt inställningar så ska det kunna gå.
 
Sv: Ni som kör trådlöst

Ja, det VET jag, men det är när det kommer till trådlöst som det inte är helt enkelt. Jag kan stoppa i alla våra tre datorer med sladd till routern och internet funkar klockrent. Vad gäller att köra dem trådlöst - nej.

Jag har pratat med flera datakunniga efter att jag skrev tråden ovan och alla säger att det inte alls är självklart att kunna köra flera trådlösa. Det handlar om typ av router och konfigureringar (som jag inte ger mig på att ändra).
 
Sv: Ni som kör trådlöst

Ni som har trådlöst modem tycker ni att det fungerar bra?
Har det fungerat att ha flera datorer ?
Ni som bor i hus /villor med betongväggar hur har det gått där med teckningen?
Även ni som bor i andra hus /lght hur har det fungerat om ni har datorn i ett annat rum än modemet osv ?

Är glad att höra alla erfarenheter/:)

Vi har trådlöst på tre datorer. En nere och två uppe. Det fungerar jätte bra.
 
Sv: Ni som kör trådlöst

Ja, det VET jag, men det är när det kommer till trådlöst som det inte är helt enkelt. Jag kan stoppa i alla våra tre datorer med sladd till routern och internet funkar klockrent. Vad gäller att köra dem trådlöst - nej.

Har ni fast IP-adress? Vi hade jätteproblem när vi nyligen bytte abbonemang och fick en trådlös router med. Sambon kör med kabel och jag tänkte köra trådlöst. När vi inte fick det trådlösa att fungera så menade BBB att det berodde på att vi hade fast IP-adress. När vi bytte till dynamisk dito så fungerade det genast alldeles utmärkt.

För att förtydliga, det går tydligen inte att blanda trådlöst och kabel när man har fast IP-adress.
 
Sv: Ni som kör trådlöst

Inte en aning, jag har Telia? Kanske skulle kolla, det kan ju vara så enkelt.... å andra sidan är det sällan man har användning för det.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 743
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 067
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 208
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 308
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp