Sitter nog en jäkla massa i liknande sits som mig och läser.
Om jag ska summera olika antagande och anklagelser om köpare av utländsk kött: Så skiter jag i djurhållning, skiter i miljön, lat, snål, jag prioriterar mig över djuren, jag har inget emot sadistisk djurhållning, Jag har heller inget emot att servera mitt barn smittat kött. Trots att jag är utbildad inom kök och livsmedelsindustri och har 26 år om detta i mitt yrkesliv så verkar jag inte fatta att det finns annan mat

.
Dessutom har ord som idioti, korkad och oengagerad dykt upp om sådana som mig. Jag borde också styra in min son på en köttfri livstil när jag inte har råd att enbart servera svenskt. Något jag vill minnas att det funnits trådar om förut och där blev föräldern som ville välja vegg mot sitt barns vilja sågad längs fotknölarna av hela Buke. Inte lätt att göra rätt.
Jag bjuder hem alla som tror sig kunna göra bättre än mig hit. Ni får min budget och så kan ni få sätta ihop en näringsriktig meny för en månad med sånt som min son äter, sånt vi tål osv. Gör gärna detta månad ut och månad in. Jag är skitglad om jag slipper den tyngden och kan äta med ett rent samvete
Lika stor insyn, empati och kunskap som det finns om kött och djurhållning, lika lite av dessa bitar finns det för olika människor livssituation hos en del i tråden.