Ni som opererat pålagringar i carpus

anhe

Trådstartare
Berätta mer är ni snälla.... Martha, du borde väl haft några såna genom åren? Prognos? Hur har hästen fungerat efteråt, slutresultat alltså?

Har en häst som ska opereras i carpus (rensa bort pålagringar) och jag undrar om det är mödan värt.

Sv: Ni som opererat pålagringar i carpus

Det är lite blandade resultat på prognoserna där, en del blir faktiskt bra medans andra fortsätter ha problemen...jag tror personligen mycket på hur eftervården blir och hur "rädd" man är om hästen efteråt. Är hästen "värd" det så tycker jag du ska operera och hålla efter med kanske magnetknäskydd efteråt....

Herr J******eister var ju helt kass...han kom ju ut men dom fick ligga med lupp på framknäna på honom efteråt.

Om du vill får du PM:a så kan jag ge dig mera tips, jag är ju lite åt det alternativa hållet och det blir oftast bara väsen om man rekommenderar nåt :angel:

Jag tror att det varierar från fall till fall.

När det gällde min så sa vet. A. Lindholm att det GICK att operera med urusel prognos.

Av de passhästar som jag haft som opererats i framknäna har samtliga kommit tillbaka till start, men de har tyvärr krävt viss underhållning i lederna för att tävla.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 253
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: Sharpless
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 500
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 396
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Surkål