Ni som rider med säkerhetsväst behöver tips på jacka!

Jag har haft arbetsjackor, typ Fristads, Blåkläder. Funktionella och går att hitta med rymlig passform, tyvärr inte alltid så snygga.
 
Jag kör också på arbetsjacka. Nu när det blir varmare ska jag köpa en vindjacka, modell inte modern slimmad utan den äldre pösiga modellen liksom. Hade en sådan tidigare men blixtlåset gav upp förra året. Funderar bara på var man köper sådana nu för tiden.. Förmodligen någonstans icke-coolt, typ Ica Maxi. För man vill ju ha jackan över och inte under, så det går att öppna upp eller kränga av.
 
Har aldrig haft något problem med jackor, jag rider ALLTID med säkerhetsväst? Parkas/overall om vintern, vindjackor mellanårstider o sommartid långärmade t-shirts eller kortärmat. Ibland västar över säkerhetsvästen, köper naturligtvis inte suuuuperslimmade jackor, om det inte är megastretch. :p Men har inte heller "arbetsjackor" utan "vanliga".
 
Jag har heller aldrig haft problem med jackor. Har en jacka köpt i hästsportaffär nu i vinter som jag fått gå upp i storlek på för att få plats med både västen och en tjockare tröja under, men det är egentligen tröjan som är problemet. Jag är en fryskyckling så jag vill ha mycket kläder på vintern. Sommartid har jag en tunnare jacka i bombermodell från Börjes, den är stor trots västen och trots att det är en s.

Enda gången jag upplevt det som ett problem är eftersom jag även tävlar med västen och det inte går att ha den under kavajen.
 
Jag kör antingen en storlek större eller bomberjacka-modell. Lite tråkigt när man vill va snygg...😉 Alla modeller funkar ju inte. Men säkerheten är viktigare!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på bra säkerhetsvästar, vill gärna ha en bekväm väst men jag vet inte riktigt vilka västar som ändå är någorlunda...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: __sofia__
·
Utrustning Som rubriken lyder. Rider du med säkerhetsväst? Rider du inte med säkerhetsväst? Varför? 😊
2 3
Svar
42
· Visningar
2 947
Senast: sweep
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: MimmiNO
·
Kläder & Bli fin Är på jakt efter bra friluftskläder att ha på mina hundpromenader. Är främst på jakt efter byxor, hade velat ha en friluftsbyxa fast i...
Svar
17
· Visningar
840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp