hjärter_dam
Trådstartare
Finns det fler hästar som går och "fiskar" med läpparna efter "skänkeln" på pelhamet? Satte på pelham på min fröken efter 3 veckors jullov, för att ha en nödbroms ifall, ifall... Har bara ridit på det ett par gånger innan, på hoppträning, och då har hon ju varit aktiv hela tiden, men nu när vi red ut i skogen så gick hon och letade efter skänkeln hela tiden, och ville bita fast i den. När jag satte lite mer tryck i henne och jobbade henne lite så slutade hon, likaså när vi red på en väg där vi inte rider så ofta, men så fort hon kände sig trygg och anspäng började hon bita i skänkeln igen.
Finns det någon här som har en häst som gör/har gjort på samma sätt? Hur har ni löst det? Ska jag vänta ut henne tills hon tröttnar, eller blir det värre då? Nu rider jag ju inte speciellt ofta på det bettet, men jag tycker ändå att det är ett ofog sm hon bör lära sig av med. I övrigt verkar hon trivas bra på det bettet.
Hoppas att det finns nån som kan dela med sig av sina erfarenheter!
/S.
Finns det någon här som har en häst som gör/har gjort på samma sätt? Hur har ni löst det? Ska jag vänta ut henne tills hon tröttnar, eller blir det värre då? Nu rider jag ju inte speciellt ofta på det bettet, men jag tycker ändå att det är ett ofog sm hon bör lära sig av med. I övrigt verkar hon trivas bra på det bettet.
Hoppas att det finns nån som kan dela med sig av sina erfarenheter!
/S.