Bukefalos 28 år!

Ni som säljer prylar

Voeux

Trådstartare
... hur går ni till väga? :) Använder ni appar, FB-grupper eller vad använder ni? Jag har alldeles för mycket saker och skulle vilja rensa ut. Jag har dock ingenting av större värde som jag vill sälja utan det är prylar, kläder och skor från 50 - 300 kr skulle jag gissa på en andrahandsmarknad. Framför allt kläder. Vilket är det smidigaste sättet att sälja? Har ni tyckt att det varit värt jobbet? Sist jag var igång och sålde av lite så var det inför en flytt och jag tyckte att det var lite bökigt med folk som hörde av sig och ville köpa, men sedan slutade svara eller helt enkelt inte dök upp.
 
Kläder och småprylar har jag skänkt till second hand/välgörenhet och stora grejer som möbler osv har jag sålt via blocket.

Min granne som nyligen har flyttat använde sig av Sellpy som verkar himla smidigt:
https://www.sellpy.se/sell#stepGuide
Hon hade säkert 10 påsar som dom kom och hämtade.
Skulle absolut kunna tänka mig att använda det också nästa gång!
 
Kläder och småprylar har jag skänkt till second hand/välgörenhet och stora grejer som möbler osv har jag sålt via blocket.

Min granne som nyligen har flyttat använde sig av Sellpy som verkar himla smidigt:
https://www.sellpy.se/sell#stepGuide
Hon hade säkert 10 påsar som dom kom och hämtade.
Skulle absolut kunna tänka mig att använda det också nästa gång!

Gud så skönt det lät! Synd att man enbart får 40% av priset bara, men samtidigt så kan det ju underlätta enormt att slippa sälja själv. Särskilt om det är mycket saker.

Bra tips, tack!
 
Jag har sålt en del prylar de senaste året. Många har jag sålt via grupper på FB, saker som inte är hästrelaterade i lokalgrupper och hästrelaterat i såna grupper. Sånt som jag absolut inte vet vad det är värt har jag lagt ut på Tradera.

Jag har lärt mig att när jag lägger ut saker i lokalgrupper måste jag vara beredd på att kunna vara hemma de närmaste dagarna så de kan hämtas. Jag har också lärt mig att man ska låta den som först kan hämta när det passar en själv ska få köpa, inte den som hörde av sig först.
Sålde en skrymmande sak i början av sommaren där den som svarade först inte kunde anpassa sig efter mina tider (sköta hästen efter jobbet), och när jag anpassat mig hörde av sig i sista stund att tiden inte funkade längre. jag hade en lista på folk som ville köpa och den som kunde komma förbi först fick den.
 
Gud så skönt det lät! Synd att man enbart får 40% av priset bara, men samtidigt så kan det ju underlätta enormt att slippa sälja själv. Särskilt om det är mycket saker.

Bra tips, tack!

Kom på att det finns en grupp på Facebook som heter Circle of Clothes. Har inte Facebook själv men J är med i den och den verkar bra för just kläder!
 
... hur går ni till väga? :) Använder ni appar, FB-grupper eller vad använder ni? Jag har alldeles för mycket saker och skulle vilja rensa ut. Jag har dock ingenting av större värde som jag vill sälja utan det är prylar, kläder och skor från 50 - 300 kr skulle jag gissa på en andrahandsmarknad. Framför allt kläder. Vilket är det smidigaste sättet att sälja? Har ni tyckt att det varit värt jobbet? Sist jag var igång och sålde av lite så var det inför en flytt och jag tyckte att det var lite bökigt med folk som hörde av sig och ville köpa, men sedan slutade svara eller helt enkelt inte dök upp.
Jag säljer bara genom tradera när jag säljer något, och tycker att det helt klart är smidigast. Sålt är sålt. Pengar via swish. Jag paketerar och skickar. Klart!
 
Använder främst tradera för kläder och "hemgrejer", Facebookgrupper till hästprylar och blocket om det rör sig om något lite större som är värt annonskostnaden. Tycker tradera är smidigt och har inte haft problem med de affärerna, även om de tar provision. Facebook blir ofta rörigt och användningen av hästnet verkar klingat av betydligt sen det gjordes om. Får ffa sällan svar själv när jag skriver på annonser.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är som jag nämnt i någon annan tråd inne i en rensningsfas hemma och har en del fina saker som jag vill bli av med. Jag skänker mycket...
Svar
18
· Visningar
1 536
Senast: YorkWann
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 430
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 564
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 572
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2
  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp