ni som såg på TV

Sv: ni som såg på TV

Vad hände med Nils Petter egentligen , jag såg inte i början nämligen.
 
Sv: ni som såg på TV

Han vägrade ut sig på fontänen i vattenhindret. Den tyckte det var helhemskt, ville knappt gå fram till den vid de andra försöken :crazy:
 
Sv: ni som såg på TV

fio. skrev:
Varför det?? Dag och Viktoria hade varsin superrunda, Amaretto en utspringning, Linda väljer väl maja som gjorde en superterräng i Bonn, sen får vi se om Robban blir OK innan EM och Magnus fall tja det händer ju även den bästa men det är ju knappast något som brukar hända det ekipaget direkt.


Ja jag håller med.

Amaretto är ju en bra terränghäst, Dag och Viktoria gjorde jättebra rundor. Linda rider ju självklart Maja eftersom den är bättre (tycker jag :D ). Keymaster är ju säkerheten själv och det var INTE lätt distans mellan de två andhusen.

Nä jag tycker det ser ovanligt bra ut för sverige, tror ju inte att varken Tobbe eller Magnus gör dessa misstag i ett EM och speciellt inte efter Ribban
 
Sv: ni som såg på TV

Precis, jag skulle nog vilja säga att detta är det bästa laget Sverige har haft på väldigt väldigt länge och jag är nog ganska säker på att vi kommer ta en medalj i lag denna gång :banana: :banana:
 
Sv: ni som såg på TV

Sellan skrev:
jag såg på TV att linda drev på 3hinder eller mer, då varje gång 3-¨4rapp om jag minns rätt. trots att hon mår dåligt så har inte hästen ngt med det att göra? hon gav han ju två signaler bromsa å pisk framåt.

så såg jag det iaf.


Linda slog på hästen vid stoppet två ggr, en gång på bogen på grafitti och två ggr på stocken i vattnet vilket jag tycker är inte att plåga hästen på ngt vis :mad: Båda ggr i vattnet var för att driva honom eftersom han tvekade på just dessa hinder

Rent skitsnack att klanka ner på henne för detta :mad:
 
Sv: ni som såg på TV

olgaklara skrev:
Han vägrade ut sig på fontänen i vattenhindret. Den tyckte det var helhemskt, ville knappt gå fram till den vid de andra försöken :crazy:


Nils-P var ganska "tam" i sina försök, Micco bjöd inte alls efter stoppet och han sa att han blev ställd. De pratade om ryggont efteråt, vet inte om det låg något i det. Micco är ju inte särskilt känslig för udda hinder.
 
Sv: ni som såg på TV

Idasagare skrev:
Nils-P var ganska "tam" i sina försök, Micco bjöd inte alls efter stoppet och han sa att han blev ställd. De pratade om ryggont efteråt, vet inte om det låg något i det. Micco är ju inte särskilt känslig för udda hinder.

Tror nog mer att Nils Petter var ganska nervös, han har ju bara ridit en enda Int *** bana tidigare och då var han ju väldigt nervös och inte blev detta lättare precis. Han är ju inte så gammal eller rutinerad i större klasser trots allt.
 
Sv: ni som såg på TV

Jag tyckte att Viktoria red absolut bäst av svenskarna. Hon hade en jämn runda som såg ut att vara rytmisk hela vägen. Hennes häst är ju lite tyngre och man blir impad av att hon ändå kunde galoppera runt inom tiden. Men det var nog för att hon inte tog en massa "onödiga" förhållningar. Bra flyt!

Den amerikanska tjejen som de visade (minns inte namnet...) red också kanon på en superfin häst!!

Tyckte nog också att Linda använde pisken lite mycket. Eller egentligen tycker jag nog bara att hon skulle gett den ett rapp bakom sadeln. 2-3 ser rätt illa ut... Men visst, hon är en rutinerad ryttare så jag är säker på att hon bedömde att det behövdes. Men för oss vanliga dödliga som såg det på tv:n såg det inte så snyggt ut......
 
Sv: ni som såg på TV

Och får man ett stopp i en världcupsfinal så är nog inte det allra första man tänker på hur det skall se ut för alla andra utan man tänker nog mer på att komma över.
 
Sv: ni som såg på TV

Nej, det var väl lite det jag menade... Jag kan inte säga att det var fel det hon gjorde. Jag vet inte heller vad det är för regler inom internationell fälttävlan så det kanske t o m är tillåtet. Men jag är säker på att om man hade gjort så på en vanlig fälttävlan här i Sverige och överdomaren hade sett det så hade man nog fått en varning eller åtminstone en rejäl tillsägelse. Men det kanske hon fick, vad vet vi....
 
Sv: ni som såg på TV

Inget ont om Linda, tycker det var jäkligt tråkigt att det gick som det gick, men hon fick faktiskt piska på Dobbin en hel del...det gick väl knappast undgå att se, både live & på tv. Sen VARFÖR hon piskade på honom vet ju bara Linda. Som sagt, alla kan ha en dålig dag.

Victoria & Dag imponerade i terrängen, fina rundor båda två & inte dåligt av V att rida på tiden!
Tråkigt för N-P, han låg ju näst bäst till av svenskarna efter dressyren, & det hade varit kul om han hade fått till en fin runda. Micco såg inte riktigt på hugget ut i början av banan heller.
Magnus vurpa var jäkligt synd, hade nog kunnat bli rätt bra annars. Tycker iofs att hans dressyrpoäng var väääldigt snälla, men som svensk ska man väl va glad för det.. :smirk:
Tobbe...no comments. :cool:
 
Sv: ni som såg på TV

Det var ett himla tjat om Lindas "ohälsa".Hon säger ju att hon mår bra.Ingen har väl sett några tecken på att hennes tillstånd har påverkat hennes ridning de sista två åren när hon verkligen mått dåligt.Har inte Linda varit bäst de sist två åren.Trots sin ständiga huvudvärk. Och nu då när hon fått hjälp och mår ok då börja alla tjata om hur hennes "dåliga " ridning skulle vara summan av hennes ohälsa...
Hon valde sin tredje häst o gjorde sitt bästa
 
Sv: ni som såg på TV

förlåt fio det var inte till dig klíckade bara på sista inlägget för att kunna skriva sorry...
 
Sv: ni som såg på TV

FälttävlansProffset! skrev:
Jag tycker oxå att linda algotsson var väldigt oproffsig i går, men man har ju hört att hon har varit stressad och sjuk ett bra tag och så men jag tycker att det är ganska oerfaret att gå in i en wc-final när man känner så!

FälttävlansProffset! (och även övriga kritiker här inne på sidan)
Jag är snarare FälttävlansAmatör!! och kan ärligt erkänna att jag inte ens skulle vågat mig ut på en sån bana som Ribbersborg, än mindre hoppa :o Men trots det har jag ögon att se med och öron att höra med, och jag har inte kunnat klura ut vad Linda Algotssons hälsotillstånd har att göra med tävlingen? Alla har väl dåliga dagar och om man visste att det skulle bli en usel dag så skulle väl inte någon "gå in i en wc-final"? Det lät ju i intervjun som att L.A har sitt blodtryck under kontroll men att hon blev ofokuserad och inte red lika starkt som vanligt, vilket kan hända den bästa.
Men du som är proffs har säkert mer erfarenhet av fälttävlan på den nivån och tävling i allmänhet, så jag behöver väl inte berätta för dig att alla inte kan gå som klockor hela tiden?

/Betsy, som definitivt är imponerad av den otroliga kunskap som alla landets läktarryttare besitter. Tänk vilka landslag vi skulle kunna få ihop, vad är det som stoppar dem?
:angel:

P.S Bör väl tillägga att jag tycker kritik är bra, utan kritik kan man inte utvecklas. Men det ska vara konstruktiv kritik!
 
Sv: ni som såg på TV

Hebbeli skrev:
Det var ett himla tjat om Lindas "ohälsa".Hon säger ju att hon mår bra.Ingen har väl sett några tecken på att hennes tillstånd har påverkat hennes ridning de sista två åren när hon verkligen mått dåligt.Har inte Linda varit bäst de sist två åren.Trots sin ständiga huvudvärk. Och nu då när hon fått hjälp och mår ok då börja alla tjata om hur hennes "dåliga " ridning skulle vara summan av hennes ohälsa...
Hon valde sin tredje häst o gjorde sitt bästa


Jag håller med, men bara till en del. För hon red inte optimalt på grafittihindret och på tv bromsade hon väldigt mkt i vattnet, hon la in två språng mer än alla andra.

Jag tycker iof att Dobbin också är en världsklass häst och man skall inte ta det som ett skäl att det inte gick bra, dvs att det var hennes tredje häst.

Betänk att Dobbin faktiskt var reserv i OS :smirk:
 
Sv: ni som såg på TV

Sellan skrev:
jag klagar inte på linda, har läst att hon har mått dåligt.
jag är inte ett dugg bättre än henne, nej. det vet jag gott och väl!

"jag tyckte att fox-pitt var efter hästen och hängde i tyglarna i vattenhindrena, såg inte spec proffsigt ut.... men sen vet jag ju inte hur resten av rundan var för hans del"
Oki! då vet jag! nästa gång ska jag försöka sitta vid tv:N

men åter till ursprungsfrågan: vilka tyckte ni red bäst denhär gången?

Bra red många, Hoy, Fredericks, men bäst av alla tycker jag var Artur Spolowitz-Wag. Polacken som red allra först. det såg ut som debutant...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 035
Senast: Iamia
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 510
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
822
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp