Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Väldigt sällan. Om jag skall tävla rider jag på Kandar dagen innan eller knappt det ibland , annars rider jag enbart på träns. Det är inget svårt att rida på Kandar om hästen är rätt riden pch lösgjord på tränsbett.
Det beror på var man är i tävlingsterminen/träningsplaneringen eller om hästen är färdig utbildad på kandaret.
Under tävlingsterminerna rider jag knappt på det alls esom häststackarn (?) går med det en dag i veckan på tävling.
Under säsongsuppehållet beror det helt på om jag känner att jag behöver träna m det på. Ibland behöver man ju träna sig själv på kandarridningen, ibland är det hästen som bbehöver det.
Med unghästen så åker det på när jag känner att hon har en bra förutsättning att göra ett bra jobb m kandaret. Då jag vet att hon ligger rätt i träning och ridning.
man ska ju kunna rida samma saker m kandaret som m d vanliga tränset... sen kan d vara svårt å leva upp t det....
Vinterhalvåret i princip aldrig, under tävlingssäsong ett par dagar innan tävling, därimellan 2 ggr/vecka, men jag är "skrittoman" så då blir det mest att jag har det när jag skrittar ut.
En del hästar, som min behöver vänja sig lite på kandaret.
Det är lite olika beroende på om det är tävlingssäsong eller ej precis som flera andra sagt.
När jag tränar för instruktör så rider jag alltid på kandaret om det inte är något väldigt särskilt som vi behöver träna på tränset.
Och ska jag rida program så rider jag oftast på det också.
Däremellan så rider jag däremot mkt på tränset för att få en positiv effekt utav kandaret. Men under tävlingssäsongen så brukar det bli 2-3 pass per vecka.
Jag brukar försöka rida ut varannan dag o dressyr varannan, så ungefär varannan dag- åtminstonde för det mesta när jag tränar dressyr. Vintern blir det oftast mer träns. Går i perioder.
ja det gör det, inga förändringar... fast i år har det nog blivit mer klagomål, för nu får man inte hoppa på vardagseftermiddagar...
Hon å andra sidan, provocerar en när man hoppar och ställer sig bakom hindret man ska hoppa osv... och så har det klagats på det osv....
Allt är precis som det brukar vara m.a.o. börjar faktiskt bli rätt less på det här stället
Mm, jag kan förstå det...efter 8 år var det faktiskt jäkligt skönt & komma därifrån. Och då hade jag jobbat där sammanlagt ett år oxå..
Blir mycket roligare & komma och hälsa på nu istället...så man slipper bli "inblandad" för mycket. :smirk:
Hästnyheter
Cathrine Laudrup-Dufour menar att ett eventuellt förbud mot kandar i Danmark kan leda till tråkiga konsekvenser för dansk dressyr.
– Det...
Hästnyheter Nyligen invigdes den digitala utställningen Täby stories – bland hästar och hus. En utställning som berättar om Täby Galopps förvandling...