Ni som transporterar med lindade ben...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Marvlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 919
M

Marvlan

Vad har ni för paddar? Vanliga eller såna speciella transportpaddar som finns? Varför har ni valt det ni har?
Och lindar ni ner över hoven eller slutar ni precis ovanför? Gärna om ni vill slänga in nån bild på hur ni lindar när ni ska ut och resa :)

Sv: Ni som transporterar med lindade ben...

Jacson har stora prisvärda paddar. Lindar normalt, som om man skulle rida (dock rider man knappast med såndanna paddar) och sen boots.

Jag har sånna "transportpaddar" + 4m lindor, lindar till presis ovan hoven och över knät... Har boots runt om också...

Använder det för att av någon anledning vägrar pållen att röra sig med transportskydd!! :eek:

Får kika efter de paddarna då, tack för tipset :)

Sitter lindorna bra även över knät? Är lite orolig för att de ska halka ner om pålle börjar skrapa med hoven eller så.

Lindar inte över hela knät, utan kanske halva, och mina sitter som de ska... (Blev lite otydligt.)
Jag har aldrig vart med om att de kasat, men det vill ju till att man inte lindar för löst...

Jacson har stora prisvärda paddar. Lindar normalt, som om man skulle rida (dock rider man knappast med såndanna paddar) och sen boots.

har ett par sånna, men får inte till det när jag lindar:confused:
ska man vika dom dubbla eller något...
hjälp?

Nej, det är ju bara att lägga runt och sen blir det naturligtvis padd kvar ovanför och under.

Det behövs inte, När jag lindar brukar padden sticka ner halvvägs runt hovarna och då har hästen även boots, så det skyddar så och det av padden som blir 'över' vid knät skyddar ju även knät något, även fast det inte är lindat där.

Jag använder stall -och transport paddar från Equiline lr Eskadron. Sen lindar jag som när jag lindar ridbandage typ och sen har jag boots på. Har men lite dålig knäppning på lindorna så brukar jag ta ett varv me silver tejp så det sitter fast ordentligt.

Nu lindar jag endast när jag ska åka mer än 5mil...annars har jag transportskydd, men jag tycker att linda benen när man transporterar är klart det bästa!

När våran kallblodstravare kom så hade han stora blå paddar med något slags ludd på undersidan. Ska kika när jag kommer hem från jobbet vilket märke det är.

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 755
Senast: Edla
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 400
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 009
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka