Bukefalos 28 år!

Ni som uppgraderat Folksam ridhäst till tävling

Sv: Ni som uppgraderat Folksam ridhäst till tävling

Det låter som du har fått mail från den Nina som jag pratade med? :D

Eg så är det ju bara om hästen skadar sig på tävling som man behöver "tävling" om man ska gå på vad hon sade till mig.

P&J, P&R och liknande räknades inte utan tävling dit man måste lösa licens.
 
Sv: Ni som uppgraderat Folksam ridhäst till tävling

Hur kom du fram till slutsatsen att det bara är om hästen skadar sig på tävling som det behövs? Jag har met tolkat det som skaderisken för tävlande hästar är större.
 
Sv: Ni som uppgraderat Folksam ridhäst till tävling

Det står på folksamshemsida (såg det för ett par veckor sedan) att tävlingsförsäkringen är för de som löser tävlinslicens. Jag antar att det blir omöjligt att administrera och avgöra vad som anses som att tävla annars.

ja sen ett par veckor som sagt. och svaren innan dess har varit godtyckliga i högsta grad. men självklart får ju den som ringer eller mailar uppdaterade svar utifrån dagsläget osv. Men för de som redan fått svar (tror att de fått det) och inte söker nyteckningar osv, kan jag förstå att det kan bli luddigt med regelverket för de som redan har tecknade avtal utifrån premisser de redan fått redovisade i försäkringsbrev osv vad som gäller. Där lär ju tecknade premisser gälla försäkringsåret ut så länge inte försäkringstagaren får ngt annat aktivt besked från f-bolaget.
 
Sv: Ni som uppgraderat Folksam ridhäst till tävling

Sjukt svårt med försäkringar. Det är så grymt viktigt att det blir rätt när man väl behöver nyttja den och samtidigt är det omöjligt att få rätt svar när man ringer.

Jag tycker regional tävling hade vart en rättvis gräns. De som tävlar lokalt tävlar inte så mycket och hårt så det påverkar hästarna och de som tävlar regionalt tävlar ju slitsammare klasser och ofta mer.
 
Sv: Ni som uppgraderat Folksam ridhäst till tävling

jo fast oavsett, så ingen borde behöva ha panik ang. ändringar av regler i sig såvida det inte gäller nytecknande av premie osv, och då ska ju ett försäkringsbrev förkunna ändringarna vilket det väl alltid gör? så alla ska nog vara lugna och fina i sammanhanget, däremot är ju din fråga högst relevant oavsett och väldigt viktig i högsta grad oavsett det! (ffa i det att tydligen väldigt många inte läse/reflekterar/ringer/frågar ang nya ändringar i de utskick som görs vid nyteckning/ny försäkringsperiod osv vad det verkar...)

jag ber alltid om bekräftelse skriftligen efter ev. telefon fråga tex.....
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 893
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 285
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp