Bukefalos 28 år!

Ni som varit på behandlingshem eller liknande

Sv: Ni som varit på behandlingshem eller liknande

Här kan man halt enkelt ringa till psykakuten och sedan få prata med jourhavande på psyket som ligger i grannstaden. Man förklarar sin situation och sedan frågar de helt enkelt om man vill komma in över natten, och säger man ja får man komma. Jag vet inte om det är lika överallt, men här har de mer eller mindre alltid plats.
Sedan kan man ju alltid vända sig till privatvården om landstinget inte har platser eller möjligheter. Privatvården är ju överhuvudtaget att föredra pga den oklanderliga servicen och respekten, men sannolikheten är ju också mycket större att en privatklinik kan ta emot dig akut om du behöver. Nackdelen är väl att smakar det så kostar det...
 
Sv: Ni som varit på behandlingshem eller liknande

Jag rekumondera dig att säga till din läkare/ psykolog att du vill få en remiss till psykiatrin.

Har själv varit inne i svängen sen 16 år. Först BUP och sen vuxen psykiatrin med långa perioder i slutenvården. Prat om behandlingshem har varit på tal men jag har inte alls tyckt det var en bra idé.

Nu 25 år gammal bor jag på särskilt boende med personal dygnet runt. Dock egen lägenhet i samma hus där personalen har sitt kontor. Tillbringar mycket tid på slutenvården
 

Liknande trådar

Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
547
Senast: Fille
·
Fritid Mailade GHS och frågade om väskor och strikt väskförbud kommer råda. Gissar att det finns några här som var på SIHS eller annat...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 364
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
771
Senast: julgrisen
·
Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
975
Senast: bettysmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp