Bukefalos 28 år!

Ni trångbodda....

Sv: Ni trångbodda....

Ett fönster funkar ju bara på bottenvåningen.

Vet folk inte att man inte hinner vänta på brandkåren??

Det verkar smartare att satsa på bra brandvarnare och -släckare istället för att lita på att "någon" kommer stå utanför fönstret innan barnet ändå är rökförgiftat.
 
Sv: Ni trångbodda....

TS bor liksom på bottenvåningen.
Så det spelar roll i just detta fall.
Det har förresten jag också alltid gjort.
Stege räcker ju också till plan 2.
 
Sv: Ni trångbodda....

Skötbord måste man ju inte ha. Jag har alltid bytt blöja på sängen.
Det har funkat finemang.
 
Sv: Ni trångbodda....

vi bor på första våningen ja...till vänster om loftgången är det inga trappor, men till höger är det 2 trappor där vi bor eftersom det är ovanför en tvättstuga.
 
Sv: Ni trångbodda....

Hej! :)

Vi bor i en tvåa ombyggd till trea nu mera på 60,8kvm.
Förra husägaren delade av vardagsrummet så man fick ett litet rum till där det precis går in en liten vuxensäng.
Där har min treåring sin juniorsäng och sina leksaker och i mitt sovrum bor jag och min nu 6mån lilla flicka..

Det är trångt men vi trivs alla så himla bra ändå, :love:, då vi bor i en radhusliknande lägenhet så vi har uteplats på både fram och baksida.

Skulle egentligen kankse vilja ha det lite större så flickorna fick var sitt rum, men som för alla andra så är man inte precis mångmiljonär när man har barn. :rofl:
 
Sv: Ni trångbodda....

Man kan ha en bäddsoffa i vardagsrummet för den som behöver sova undan eller med bebisen.
Eller en loftsäng över den egna sängen eller över soffan.
Jag vet familjer där alla (5) har sovit i samma rum och så har de använt de andra rummen till lekrum, vardagsrum, kontor o.s.v.
I lekrummet hade de en stor madrass för ev gäster eller om någon behövde "sova" ostört.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 447
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Willes bilköpstråd
  • Tips för att reda ut hår
  • Pysseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp