Njur-kisse

Idag var vi på återbesök hos vet som gjorde ultraljud och tog urin-, och blodprov. En cysta hittades på ena njuren, men urinprovet visade inte på för hög proteinnivå. Blodprovet visade samma njurvärde som sist, där vet hade hoppats på ett lägre värde.
Så återbesök om två månader igen för nytt ultraljud och nya urin- och blodprover.

Njurarna hade ju aldrig blivit ultraljudade innan, så därför vet vi inte om cystan är ny eller inte, men återbesöket lär väl visa om det är nån skillnad på den då.
Trots att Sune känns som vanligt så känns det inte så muntert just nu. :(
Mina två katter som nu gått hädan hade båda dåliga njurar. Den ena som hade helt deformerade njurar (fyrkantiga vid ultraljudet och så deformerade att det kändes när de klämde på honom) levde i fyra år av gott liv efter upptäckten då hann han vara på vift ett halvår med och levde då antagligen bara på vilt... Brorsan fick jag ta bort i våras, han blev 16 år och hade dåliga njurar 3-4 år innan han gick bort och då var det ryggen som gjorde att han inte orkade längre. Honom ultraljudade vi aldrig jag tycket inte det gjorde någon skillnad för behandling eller så.
 
Mina två katter som nu gått hädan hade båda dåliga njurar. Den ena som hade helt deformerade njurar (fyrkantiga vid ultraljudet och så deformerade att det kändes när de klämde på honom) levde i fyra år av gott liv efter upptäckten då hann han vara på vift ett halvår med och levde då antagligen bara på vilt... Brorsan fick jag ta bort i våras, han blev 16 år och hade dåliga njurar 3-4 år innan han gick bort och då var det ryggen som gjorde att han inte orkade längre. Honom ultraljudade vi aldrig jag tycket inte det gjorde någon skillnad för behandling eller så.
Tack för att du delar med dig. :heart
Hoppas Sunes lite deformerade cystanjure inte ska plåga honom så vi kan fortsätta hängs ihop som ett gammalt gift par. :p
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: annaovega
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 998
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 729
Senast: WildHorse
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
4 443
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp