njurproblem?

G

geisy

Min häst verkar ha problem med kisseriet. Inte urinvägsinf., har kollat. Har gått ute kallt utan täcke i vinter innan mitt köp. Skulle kunna vara njurproblem? eftersom sticka visag höga värden av hemoglobi (blod) i urin. Någon som haft liknande problem och som vet vad som ska göras?
 
Sv: njurproblem?

Urinsten?
Jag har hört, men jag vet inte om det är sant, att hästar för många år sedan kunde gå utan täcke utan att bli sjuka.:angel:
 
Sv: njurproblem?

Jag håller just nu på med att få min häst, han har fått urinsten... Dessvärre har en av stenarna trillat ner i urinledaren vilket har gjort att njuren inte funkar som den ska...
Han kissar inte speciellt mkt men väldigt ofta och mängden blod i är väldigt varierande.
Mitt tips är att kolla upp det grundligt bums!
Vad jag förstår är det är typ 1 på miljonen som får detta och den platsen har ju jag redan tagit så förhoppningsvis är det bara en "enkel" urinsten... :smirk:

All lycka till!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
356
Senast: Pilot
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
457
Senast: cili
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
553
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 112
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp