No more läder - syntet ska det va!

Sv: No more läder - syntet ska det va!

Mitt träns är för övrigt ett distansträns från Libbys...

/snurpe

Menar du att en syntetsadel som tex griffin och wintec inte är lika bra som en lädersadel??? Varför inte?

Tränset var väldigt fint. Vart hittade du det??? :)

Syntetsadlar har jag dock svårt för. Har iofs bara ridit i syntet på en häst, hemsk upplevelse, fick ingen kontakt med hästen via skänklarna då de befann sig lååångt från hästen pga sadels :crazy:...

Jag har också det mesta numera i syntet...
Wintec 500 sadel :)
Biothane träns :)
Andra träns i andra syntetmaterial :)

Däremot tycker varken jag eller ponnyn om hans ursnygga blåa set med vit skoning, träns + tyglar+ vit irländsk martingal + halsrem + stigläder, från Horse Sense, det australiensiska märket som nästan alla galoppträns kommer ifrån...

Det är säkert jättebra, men det passar inte OSS....

Så det får jag nog ta och lägga ut till försäljning...

Ser inte folk ner på dig när du har en syntetssadel? Skulle skämmas upp över öronen! :o

Så anledningen till att jag skrev som jag gjorde i mitt tidigare inlägg var alltså att jag inte gillar syntetsadlar för dom är så fula helt enkelt!

En fin prestige eller butet lädersadel slår ALLT! :love:

_SaintTropez_ skrev:
Ser inte folk ner på dig när du har en syntetssadel? Skulle skämmas upp över öronen! :o

Nej, jag vistas inte i sådana patetiskt fixerade kretsar. Och skulle någon bry sig skulle det inte röra mig det minsta i ryggen. Jag skulle glatt säga att jag funnit en toppensadel som passar hästen kanon, som jag trivs i, som håller kvalité och har 10 års garanti på bommen.

/snurpe

Hmmm håller på med galopp och distansträns ;)
Zilco och lLibby känner jag till.
Bra kvalite på båda.

Horse sense????
Cierar "Horse Sense, det australiensiska märket som nästan alla galoppträns kommer ifrån...

Aldrig hört talas om detta märke,är jag helt bakom eller...
Detta skulle alltså vara "känt" galoppmärke eller?

Var?
Fundersam
El

Namnet står inne i konturen av den austarliensiska kontinenten....

Åtmindstånde var det vanlig på 80-talet när jag köpte ett fullblod direkt från banan...
Fast detta är köpt för ca 2 år sedan....

Och hon på Distansritt visste precis vad det var för märke jag hade, då jag ville ha ett som var tunnare och mjukare....

Fortfarande nyfiken...
Har hunnit med att ut och leta på nätet men hittar inget med det namnet..

Har du någon länk så hojta gärna till.
mvh El

Eh, fula? Vad menar du då? Finns ju syntetsadlar som ser ut som vilken sadel som helst.

Är dessa sadlar fula?
image.jpg

image.jpg

image.jpg

gstdrobwhit.jpg

gstndrd.jpg

Nej det menar jag inte men som vissa andra har jag en viss "kärlek" för läder..
Gäller även andra områden handväskor visst kan köpa en rolig i läcker färg, men favisen är ändå en i "äkta"läder.

mvh El

En av dem du har med på bilden kan jag tänka mig, men ännu hellre
(av samma tillverkare tror jag...) en Bates caprilli cair..
mvh El

Sweet skrev:
Menar du att en syntetsadel som tex griffin och wintec inte är lika bra som en lädersadel??? Varför inte?

Beror väl på vilken sadel man jämför med. Finns ju skitsadlar även i läder.. men rent generellt så är ju lädersadlarna av högre kvalitet. Jag skulle tex. inte jämföra en Wintec med en Amerigo ;)

Nirak

_SaintTropez_ skrev:
Det var nog bland det löjligaste jag hört! Många syntetsadlar ser man knappt inte att det inte är läder på lite håll... ;) Sen behöver man väl inte bry sig om vad alla andra tycker...
_SaintTropez_ skrev:
En fin prestige eller butet lädersadel slår ALLT! :love:
Jag har Prestige, men skulle lika väl kunna ha en Griffin om den passat min hästs rygg!

Om du kan se något på denna lilla bild, så har flickebarnet ett likadant träns....sälj från Gittens Hästsport....

Moa_20sudd.jpg

Jag håller verkligen med dej om att man inte kan jämföra en Wintec och en Amerigo.....

Amerigon går ju inte ens att skritta i en gång.... :smirk:

gilalr läder saker visserligen, tycker det hör till hästar på något sätt, men jag vart för några år sedan helt förälskad i en dressyrsadel i syntet och har efter det bestämt mig att skaffar jag mig en dressyrsadel ska det defenitivt vara i syntet!

tycker om griffinsadlarna men i övrigt njae... putsar hellre en riktig lädersadel...

Vilken av griffin sadlarna är det? Är lite sugen på en sådan ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka