Nokia Lumia 620

veteranix

Trådstartare
Jag fick en sån i julklapp, min första smartphone. Men jag kan inte ladda hem några appar eftersom den säjer att jag "måste fråga mina föräldrar"?! Vad är det för skitsystem? Och när jag går in på windoms sida för telefoner så går det inte att regga mitt paypal konto, får bara felmeddelanden. Och utan det så tycks jag inte kunna komma vidare. Någon som vet hur jag kommer vidare? Det tycks som om paypal kontot behövs för att komma vidare eller ett kreditkort.

Senast ändrad:
Sv: Nokia Lumia 620

Det är för att appar kostar och barn kan köpa på sig sånt som kostar massor och föräldrar ska därför ha koll. Har du inget kreditkort så kan det ställa till det verkar det som.

Kolla inställningarna på säkerhet! Det är ju helt fantastiskt om det är inställt så säkert som möjligt från början, kompisarna fick sig en kalldusch när deras barn hade lyckats handla saker på ett spel för över 8000 kr på farfars ipad... Det går att ändra inställningarna hur man vill ha, men försök att ha ett lösenord innan köp för säkerhetsskull...

Är inte det en windowstelefon? Försök lämna tillbaka den och köp en android- eller iostelefon i stället. Till windows finns mycket färre appar, mest med anspelning på sex och de kostar (samma appar) oftare än till android.

Är inte det en windowstelefon? Försök lämna tillbaka den och köp en android- eller iostelefon i stället. Till windows finns mycket färre appar, mest med anspelning på sex och de kostar (samma appar) oftare än till android.

Julklapp...Kan nog inte ändra på det. Men min bror tror att problemen kan bero på att jag ännu inte har fått mitt nya SIM kort. Mitt gamla SIM kort passar inte så nu väntar jag på ett nytt, mindre kort.

Det är för att appar kostar och barn kan köpa på sig sånt som kostar massor och föräldrar ska därför ha koll. Har du inget kreditkort så kan det ställa till det verkar det som.

Jag försökta skriva att jag kan betala mot faktura men jag kom ändå inte vidare. Skitsystem. Jag har ju PayPal men det accepteras inte av systemet. Och att ringa till PayPal är en absurd upplevelse. Det gjorde jag när jag hade reggat kontot men fortfarande fick meddelanden om att jag måste bekräfta mitt bankkonto. Vilket inte gick med dne koden som jag hade fått. Helt bsurt var det. Ny kod beställdes som inte heller fungerade.

Jag försökta skriva att jag kan betala mot faktura men jag kom ändå inte vidare. Skitsystem. Jag har ju PayPal men det accepteras inte av systemet. Och att ringa till PayPal är en absurd upplevelse. Det gjorde jag när jag hade reggat kontot men fortfarande fick meddelanden om att jag måste bekräfta mitt bankkonto. Vilket inte gick med dne koden som jag hade fått. Helt bsurt var det. Ny kod beställdes som inte heller fungerade.

Var har du dina pengar? PayPal är väl en förmedlare av pengar, inte en bank? Mina appar betalas från mitt bankkort, typ VISA . Men jag har mest bara gratisappar men har registrerat kortet ändå på begäran.

Var har du dina pengar? PayPal är väl en förmedlare av pengar, inte en bank? Mina appar betalas från mitt bankkort, typ VISA . Men jag har mest bara gratisappar men har registrerat kortet ändå på begäran.

Mitt PayPal konto är knytet till mitt bankkonto dit min lön går.

Men hjälp av den 11 åriga dottern så har vi fått igång telefonen. Det dröjde två veckor att få SIM kortet!

Men en sak som irriterar mig nu, på Facebook får jag nu chatten i form av pratbubblor? Måste ju hänga ihop med telefonen. Men kan jag ändra det på datorn? Tycker inte om pratbubblorna.

Kolla inställningarna på säkerhet! Det är ju helt fantastiskt om det är inställt så säkert som möjligt från början, kompisarna fick sig en kalldusch när deras barn hade lyckats handla saker på ett spel för över 8000 kr på farfars ipad... Det går att ändra inställningarna hur man vill ha, men försök att ha ett lösenord innan köp för säkerhetsskull...
Fast för att det ska vara möjligt har farfar lagt in sitt Betalkort och gett lösen till ungarna(Alternativt tagit bort funktionen med lösen). Ingen iPad går det att göra så med från början!

Men hjälp av den 11 åriga dottern så har vi fått igång telefonen. Det dröjde två veckor att få SIM kortet!

Men en sak som irriterar mig nu, på Facebook får jag nu chatten i form av pratbubblor? Måste ju hänga ihop med telefonen. Men kan jag ändra det på datorn? Tycker inte om pratbubblorna.

Det verkar vara så överallt på fb nu. Jag har aldrig varit inne på fb på telefonen, men via datorn ser det ut så nuförtiden.

Fast för att det ska vara möjligt har farfar lagt in sitt Betalkort och gett lösen till ungarna(Alternativt tagit bort funktionen med lösen). Ingen iPad går det att göra så med från början!

Han hade lagt in sin betalkort men inte fattat att man kunde lägga in lösen för att använda det... För grund inställningen var utan lösen... Nu fick de tillbaka pengarna tack och lov och farfar har lärt sig en läxa... Det är bra med teknik men ungarna är snabbare än far/morföräldrarna på att lära sig... :meh:

Liknande trådar

Äldre Nu börjar ångesten komma krypande och jag hatar att känna såhär varje år. Mina föräldrar är skilda sen ca 30 år tillbaka, de har två... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 310
IT & mobiler Kan nån hjälpa mig?! Jag vill föra över mina bilder och filmer som jag har på telefonen (nokia 5230) till datorn. Jag var tvungen...
Svar
8
· Visningar
1 838
Senast: lisa412
·
Övr. Barn Jag måste bara ventilera då jag inte har någon att prata med. har pratat med min sambo men många gånger förstår han mig inte.. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 749
Senast: Sol
·
Övr. Barn I måndags fyllde min äldsta son hela 10 år. Stolt och glad grabb, 10 år är ett stort steg mot att bli stor, tycker han. Och det är det...
Svar
18
· Visningar
1 998
Senast: Mustasukka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka