Norge + pass

pepp

Trådstartare
Min kompis vill ha med mig till Lofoten nästa sommar :love: och jag kommer troligen ha med mig lilleman.

Man måste ha pass? Hur gör man? Vad kostar det? Är det något mer att tänka på?

Han är ju lite till åren så har en plan att eventuellt bära honom i väska på magen om han börjar bli trött...
 
Japp, pass behövs. Kostnaden varierar nog beoende på var du bor - det är veterinären som utfärdar passet. Vi har betalt ca 500-600 kr.

Sen behöver du även avmaska hunden mot dvärgbandsmask hos veterinären. Tabletten kan du köpa på apoteket som jag har förstått det (vi har aldrig gjort det utan veterinären har tillhandahållit tabletten). Oavsett måste veterinären ge tabletten och skriva in det i passet. Vad man ska komma ihåg är att avmaskningen ska göras tidigast fem dygn innnan och senast ett dygn innan inresan till Norge.
 
Japp, pass behövs. Kostnaden varierar nog beoende på var du bor - det är veterinären som utfärdar passet. Vi har betalt ca 500-600 kr.

Sen behöver du även avmaska hunden mot dvärgbandsmask hos veterinären. Tabletten kan du köpa på apoteket som jag har förstått det (vi har aldrig gjort det utan veterinären har tillhandahållit tabletten). Oavsett måste veterinären ge tabletten och skriva in det i passet. Vad man ska komma ihåg är att avmaskningen ska göras tidigast fem dygn innnan och senast ett dygn innan inresan till Norge.

Det var ju inte så farligt dyrt :)
Hur länge räcker ett hundpass?
 
Vi gjorde ju den resan i somras. Fixade allt i gammelstad=inte billigast i stan men enda som var öppna i juli. Inklusive allt (avmaskningen fick vi köpa själva och ta med dit) betalade vi närmare 900. Då har vi en avmaskningstablett kvar. Avmaskningen måste göras minst ett och max fem dygn innan du passerar gränsen.
 
Pass plus avmaskning hos veterinär (måste ske hos veterinär) ligger på ca 1000-lappen. Skillnader finns mellan olika veterinärer.
 
Pass plus avmaskning hos veterinär (måste ske hos veterinär) ligger på ca 1000-lappen. Skillnader finns mellan olika veterinärer.
Jösses vilka priser det är. Tror jag betalade 300 kr för passet hos min bästa pensionerade veterinär och då ingick underskrift för avmaskningen (jag hade med tablett). Anicura tar väl 500 kr för passet och ett gäng hundralappar för underskrift.
 
Jösses vilka priser det är. Tror jag betalade 300 kr för passet hos min bästa pensionerade veterinär och då ingick underskrift för avmaskningen (jag hade med tablett). Anicura tar väl 500 kr för passet och ett gäng hundralappar för underskrift.

Ja Anicura här har tagit 965:- för pass och maskmedel. Så på de Norsksålda valparna lade vi på en tusenlapp på priset.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 893
Senast: Hedinn
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
397
Senast: Fideli
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 461
Senast: Avalbane
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp