Bukefalos 28 år!

Normaliteten

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har mitt sjukdomstillstånd börjat bli normalitet. Jag har börjat vänja mig vid huvudvärk, undviker automatiskt vissa belastningar på kroppen för att slippa få ont. Trappor går jag bara nerför, upp tar jag hissen. Klär mig extra varmt, tar det väldigt lugnt i stallet, rör mig inte mer än nödvändigt osv. Skit dåligt för musklerna men det ger en balans i kroppen att jämna ut allt. Mina kollegor frågar mig ofta hur jag mår men jag kan knappt med att dra harangen om allt längre. Svarar bara att det är som vanligt med ett snett leende. Känner mig så tjatig, som att jag inte har nåt annat att prata om förutom hur dåligt jag mår.

Igår kom jag ut sent till stallet, ibland slutar min man lite senare än vanligt. Hästen stod redan inne och så fick lägga om rutinerna. För rutiner har jag verkligen där! Först mocka, sen ta in och ge mat, sen fixa mat och sist rida. Bryter jag dessa så blir det ofta nåt som glöms av och dessutom tar allt längre tid!

Red ut en sväng i mörkret själv igår. Har inte vågat det på bra länge, är så galet mörkrädd! Eller var i alla fall, känns som jag börjat bli lite mer vuxen och kan släppa vissa rädslor! Tänka mer logiskt. Fast tänk om jag skulle möta på en clown, jag hade ballat ut totalt! Det är inte logiskt att det kommer clowner! Usch, släpper den tanken där. :nailbiting:
Ikväll är det hoppning igen! Åh, ser verkligen fram emot det! En stallkamrat som inte hoppat på över ett år ska vara med, är lite smånervös för hur det ska gå för henne. Jag vill att hon ska tycka det är lika kul och givande som jag tycker! Håll tummarna för oss! :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 805
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
52 631
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mikael Glännström, arbetskonsulent diskuterar välmående Steg till arbete består av fyra steg, i privatlivet finns det betydligt fler och...
Svar
3
· Visningar
364
Senast: IngelaH
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 696
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 10
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp