Norregård

Hej!
Ser att detta är en gammal tråd men om någon fortfarande är aktiv och undrar över någon häst så arbetade jag på Norregård ett par år som ung. Var även med i den rättegång som ledde till att kvinnan fick djurförbud. Jag har även ägt och förmedlat ett par av hästarna och känner till flera av dem som nämns i tråden. Underbart att höra att flera har de så bra! Om någon undrar något försöker jag gärna svara så gott jag kan.
 
Sv: Norregård

Det är jag som köpte honom.

Jag har under veckan som gått sett att han töltar mer än han går i någon annan gångart.
Även om dom andra hästarna skrittar i hagen töltar han i samma låga fart.
nu undrar jag om man säger att den töltar fast det går så långsamt ?

Idag när jag satt i sadelkammaren kom sambon in och sa att nu ville han ha en borste så han kunde borsta honom innan jag skulle gå med honom.

Gissa om jag blev totalt chockad.

För när jag tittade ut i stallet stod hästen i en box.
Och inte var det jag som hade tagit in honom.

Sambon hade alltså bara gått ut och hämtat honom i hagen utan problem :o

Och mer goda nyheter är att instruktören jag började rida för innan jag började bli avslangd tyckte det var helt okej att jag jobbade honom från backen tills jag kände att jag vågade sitta upp igen.
Hon visade mej övningar jag skulle göra till nästa gång.

Hon trodde sej veta vem som nog är hans pappa, hon kom inte ihåg vad han hette men uppfödaren ska ha visat en gul hingst som varken gick att hantera, undersöka eller ens var ridbar i en gångart åt gången, han gick visst i alla gångarter som finns på en och samma gång.
Han hade fått under 3 i poäng.

Nu är jag jättenyfiken på vad det kan vara för en hingst och undrar om man kan hitta den i något register någonstans ?
Äger du fortfarande Elvis? Jag köpte loss honom då kvinnan fick djurförbud och sålde han troligen till ägaren innan dig eventuellt? Hon bodde i jönköpingstrakten vill jag minnas....
 
Hej!
Ser att detta är en gammal tråd men om någon fortfarande är aktiv och undrar över någon häst så arbetade jag på Norregård ett par år som ung. Var även med i den rättegång som ledde till att kvinnan fick djurförbud. Jag har även ägt och förmedlat ett par av hästarna och känner till flera av dem som nämns i tråden. Underbart att höra att flera har de så bra! Om någon undrar något försöker jag gärna svara så gott jag kan.
Hej! Jag tror att det är dig vi hämtade Blixten och Fellie hos 2012? Vi har dom fortfarande kvar och de mår bra, men vi har börjat fundera mer och mer på deras förflutna? Kan du berätta vad de varit med om, och har du eventuellt några bilder på deras föräldrar?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 730
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 344
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Bee
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp