Norton antivirus

astronaut

Trådstartare
När pappa köpte sin dator så köpte han även med norton antivirus.
Måste man verkligen "köpa om" den varje år?

Det finns nu längre inget antivirusprogram på mammas dator för att hon måste förnya premunantionen (stavas..?).
Men har man köpt ett så borde det väl ändå inte vara mer kostnader senare ? Känns dumt, sjukt och idiotiskt.

Sv: Norton antivirus

Du får betala för Norton varje år, som en prenumeration.

Kan rekommendera att byta till exempelvis Avast som är helt gratis och jättebra.:)

Synd att de inte sa det i affären..
är det inte bara en "prova på" sak på avast?

Nej det är inte en trial, men du måste förnya prenumerationen varje år. Det är helt gratis för hemanvändare.

Men har man köpt ett så borde det väl ändå inte vara mer kostnader senare ? Känns dumt, sjukt och idiotiskt.

Norton uppdateras hela tiden efter nya virus och skit. Därför köper du en prenumeration. Det är inte speciellt dyrt med tanke på att man slipper allt skit.

Norton uppdateras hela tiden efter nya virus och skit. Därför köper du en prenumeration. Det är inte speciellt dyrt med tanke på att man slipper allt skit.

Jag förstår iofs inte varför man vill betala för nåt som är så tungkört och lika effektivt som ett läckande såll... men det är väl en smaksak då. Jag har bara usla erfarenheter av Norton :p

Har bara dåliga erfarenheter av Norton så jag skulle inte rekommendera att förnya igen. AVG är ett jättebra gratisprogram som uppdaterar sig själv dagligen. Testa den.

Har bara dåliga erfarenheter av Norton så jag skulle inte rekommendera att förnya igen. AVG är ett jättebra gratisprogram som uppdaterar sig själv dagligen. Testa den.

Har förvisso AVG på min dator, aldrig något virus. Får nog bli den på mammas dator :)

Jag förstår iofs inte varför man vill betala för nåt som är så tungkört och lika effektivt som ett läckande såll... men det är väl en smaksak då. Jag har bara usla erfarenheter av Norton :p

Tack för det.....:eek:

Jag har precis köpt nytt Norton för två år för 1600,-

Ska jag ångra mig gruvligt?

Ja. eller iaf komplettera med ngt annat program =)
men om det är "precis" kanske du kan ångra köpet?

Äh, bry dig inte om det. Jag har haft Norton i 5 år och tycker att det är ok.

tja..jaghar kör norton förr och det har funkad bra för mig dock är avg gratis och funkar lika bra

*KL*
Nortons produkter har aldrig svikit mig säkerhetsmässigt under de ca 20 år jag använt dem, däremot äter de generellt väldigt mycket systemresurser jämfört med andra antivirus- och brandväggsprogram. Och Norton 360 var ett fullkomligt bottennapp genom sitt övertagande av datorn, och den närmast totala avsaknaden av inställningsmöjligheter.
Jag och frun använder sviten Norton Internet Security 2009 just nu, medan gratisversionen av AVG rullar problemfritt (och med mindre påverkan) på ungarnas datorer och några andra burkar här hemma. :idea:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
693
Senast: FrDrake
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 666
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 142
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 383
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka