Noskvalster

Sporthorse

Trådstartare
Någon med erfarenhet av noslvalster? Har fått recept på stronghold nu, kommer det försvinner efter kuren eller är det svårt att bli av med?

På vår försvann det efter kuren. Jag dammsög väl lite extra de dagarna och tvättade hundens bädd, men inga andra åtgärder vad jag minns.

Stronghold hjälpte på 2 av 3 när vi fick eländet hemma. En tik fick efter 2 behandlingar spolas hos veterinär och sen få en tredje behandling.

Den ena fick medlet igår men fnyser fortfarande. Den andra fick medlet idag. Borde väl inte spela någon roll att dom fick 24h emellan?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har börjat ge vår 11-årige labrador librela då han haft svårt att resa sig och varit väldigt stel. Efter första injektionen...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Malte har droppat lite blod från snoppen de senaste tre dagarna. Vi har hittat små fläckar i sängen och på golvet. I förrgår åkte maken... 2
Svar
22
· Visningar
1 573
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 746
Senast: tanten
·
Hundhälsa Ligger här sömnlös och vakar över min lilla prinsessa. I torsdags märkte jag att hon slickade sig mycket och såg då att hon hade en...
Svar
18
· Visningar
1 123

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Torrfoderdjungeln..
  • Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m

Hästrelaterat

Tillbaka