Nosludd på tävling?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Lord_Calvert
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 846
L

Lord_Calvert

Jag ska tävla min medryttarhäst på en lokal dressyrtävling..Och hon har en så fruktansvärt ful nosgrimma på sitt träns... Får man ha ett sånt där tjockt "gult" nosludd över?

Hittar inget i TR, kanske är jag blind :D

Sv: Nosludd på tävling?

Har väldigt svårt att tro att nosgrimman är så ful att den skulle bli snyggare med ett ludd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :crazy:

Det är inte tillåtet heller såvitt jag vet.

Men hon e definitivt mycket finare i ludd än med den nosgrimman tycker jag... Men men, då får jag väl vara utan dårå...

Du kanske inte tycker de nä.....

Till lillsyrran: Nje, jag vet inte... vi får väl se...men tack för tipset!

Tror inte (som de ovanstående) att det är tillåtet med nosludd. Men kan du inte låna ngn annans träns eller bara byta nosgrimma?

Jag har ingen nosgrimma tyvärr... Men ska se om jag kan låna ett träns av en vän! *hoppas* :D

om man säger såhär då - du lär få mer konstiga blickar pga ett jättelikt ludd än pga en tråkig nosgrimma...

så hemsk är den väl inte? :p

JAG tycker den är fruktansvärt ful!!!!!!!!! *kräkas*

Men okej, jag får ha den då...eller låna ett träns!

Kan aldrig tänka mig att det skulle vara tillåtet att ha nosludd på dressyrbanan då det är en form av blinkers/jordbländare som kan få en markskygg häst att fokusera bättre....

Nosludd omnämns inte i TR, och eftersom allt som inte nämns är förbjudet så räknar jag in nosludd där.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
967
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
576
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
732
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 310
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka